My Lovely Friends..

Friday, February 15, 2013

TV9 - drama Dalam Setiap Sujud

assalamualaikum semua..

sekejap masa berjalan sekarang dah masuk bulan feb 2013..bagaimana hari u all semua?..mama pula tahun baru ni disambut dengan `lemau & lembam`..penyakit mama semakin aktif..sebab tu kadang2 mama ada..kadang2 mama tiada.. :(
sekarang ni mama suka melayan drama2 yg disiarkan olih  TV `rangkaian media prima`..u all layan tak drama `dalam setiap sujud`?.. sob2..

tajuk drama : Dalam Setiap Sujud
siaran : setiap isnin & selasa jam 8.30mlm-9.30mlm
pelakon : nur fathia - sebagai jannah
              : azlee khairi - sebagai fareez
              : el faeza ul haq - sebagai zulaikha
              : keith foo - sebagai hendra

kisah tentang jannah seorang jururawat yang berkahwin dengan fareez yang telah mempunyai kekasih bernama zulaikha..fareez terpaksa berpura2 menerima jannah demi  memenuhi kehendak ibunya yang sakit..selepas berkahwin bermulalah episod duka hidup jannah yang terpaksa berendam airmata dan makan hati dengan perbuatan suami dan kekasihnya yang terang2 menyakitkan & melukakan hatinya.. walaupun serumah tetapi jannah tidak tidur sekatil dengan fareez kerana fareez sangat membencinya dan ingin membalas dendam kepada jannah ..fareez anak orang kaya- menuduh jannah berkahwin dengannya hanya kerana inginkan harta ibunya..menonton tak episod 10-11 minggu lepas?..fareez  mendapat sakit (demam panas) dan jannah tetap menjaga suami yang tak pernah sayangkannya !!..ehem geram betul mama dengan perangai zulaikha yang datang melawat fareez..dia sesuka hati je masuk kedalam rumah jannah dan menuju kebilik jannah..sungguh kurang ajar betul zulaikha ni !! ha2x.. `emo pulak mama` !!..tanpa segan silu zulaikha menyakitkan hati & menghina jannah..tapi jannah tetap bersabar..hanya airmata yang menjadi teman jannah.. jannah menyembunyikan masalah rumahtangganya dr ibubapanya & ibu fareez sendiri..tapi rahsia terbongkar bila ibu jannah datang utk melawat fareez yang sedang sakit & dia berjumpa dgn zulaikha..akhirnya ibu ayah jannah telah tahu fareez ada kekasih .. apakah yang akan berlaku ?..jangan lupa saksikan episod seterusnya minggu depan ek !!.. ;) 

@@ - teringat mama jannah disukai olih hendra dari indonesia ..jannah bertemunya sewaktu menjadi sukarelawan sewaktu bencana alam disana.. ehem watak hendra dibawa olih keith foo..  pelakon dari malaysia yang lahir pada 6 jan 1983.. sudah 2 tahun dia mencuba nasib berlakon disana seperti juga ashraf sinclair..ehem pandai keith foo berbahasa indonesia ek.. ;
banyak pengajaran bolih dikutip dari drama ini..hu2x.. @@ al faeza ul haq memang menjiwai watak sebagai zulakiha (perempuan jahat)  !! @@ azlee khairi pun semakin dikenali..banyak drama TV dia menjadi hero..

18 comments:

M. Sofyan Daud said...

kunjungan dari pagi hari ke blognya mama... semoga silaturahminya langgeng.

el said...

wahhh x tgk pun cite ni...sib bek mama g tau nti nak tgklah dah bape episod mama?

.: iEyLa :. said...

geram tgk husband die ni..
dpt isteri yg baik nak jgk pmpuan yg gedik tu...hihi

mama aryan said...

macam best je citer nih,tp saya tak tengok pulak..

semoga akak diberi kesihatan yg baik ye

wahida said...

tak tgk pun mama...
tv berapa ni?

Wak Gelas™ said...

wak pon dh lama X tengok tv jugakkk.,ahHHKs

airis aries said...

Salam..airis pun nengok drama nih 8.30 mlam,kompom saluran tv9/119..siap sorok remote tv lagi coz takut en hubby tukar chnnel 801..hu hu bijakkk bijak.

Papa Mifz said...

hmmm...PM tak tengoklah drama nih mama...huhu

MaMa Rey said...

belum tengok drama ni..tapi mcm best pula lepas baca entri ni..

semoga mama cepat sembuh ya..

Shaiful Zaidi said...

salam ziarah mama. Saya kat Putra Permai. Ada kenduri kat rumah bapa saudara. Tak sempat nak melawat mama coz lps makan kena balik Kedah.

Qhaifa Nur said...

aduh sedihnya mama...banyak citer sedap-sedap sekarang...

TiranaAduka said...

salam mama aini
apakah perkhbaran mama aini..?
terima kasih atas kunjungan mama di tempat TA

Tolong sebarkan: Cara Menegur ketika dalam solat Jumaat- TiranaAduka

Terima kasih mama aini

kakyon said...

salam mama..
harap mama sentiasa sihat..

inazamri said...

bila mamaaini review drama ni terasa tingin lak nak tengok nnt.

syiela said...

tak pernah sempat nk mengejar tv.. hanya mengejar si kembar hehehhe

mama sihat ke?

stellaizz said...

mamamamamama missss u

lama x singgah sini hurmm
mama sehat....???
sejak stella dah keje nie...xde masa sgt nak on9 blog :(

tibi pon x dpt tgk citerr best2 hahahah keje keje keje dan keje
cian kita :)

Pondok Usang said...

Mama,Mama... Hope Mama cihat.. Rindu tak kat anak Mama nii.. hehe..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

wani tgk suka gak citer ni