My Lovely Friends..

Saturday, June 11, 2011

** PEPATAH ORANG2 TUA....**

ASSALAM SEMUA !!!.... PEPATAH ORANG2 TUA MENYATAKAN : ....


1. CINTA ITU BUTA.....camne kalau kita buat2 buta @ dapat suami pulak...yang hanya pandai mengayat...ataupun penanam anggur saja ? pssttt.. u all tahu maksud tanam anggur tu ?..ha 2x..redha ke dpt suami cam ni ?...he2x.


2. ULAT DALAM BATU PUN BOLIH HIDUP...camne kalau suami malas berusaha, dapur tak berasaplah nampaknya @  dia hanya nak menunggu wang turun dari langit ? ha2x....yg hidup dalam batu ulat bukannya manusia !!..pemalas lah tu !!!...




3. CINTA PERLUKAN PENGORBANAN...ayoyo !!..pepatah ini yg paling bahaya nih !!.. kerana cinta maruah diri pun tergadai  @ bayi yg  tak berdosa pun terlahirkan...sedeyyy kisah2 buang bayi tau !!!...



4. MASA ITU EMAS....kalaulah masa itu  bolih menjadi emas..dah lama ia dijual atau dilelongkan !!.bolih kaya kita dibuatnya ek !!!...hikk...hikk.




*** APA PENDAPAT U ALL SEMUA EK...TENTANG PEPATAH DIATAS...BOLIH KE DIGUNAKAN LAGI DI ZAMAN CYBER NI ?....***

16 comments:

Shaiful Zaidi said...

Akak....pepatah kat atas masih lg relevan d zmn cyber ni...

MaMa AiNi said...

** en.shaiful..he2x..ya !!

Ringgo said...

suma tu memang sgt buleh guna lagi MaMa A .. sbb untuk manusia juga .. selagi ada manusia .. buleh aa

MaMa AiNi said...

** Ringgo..ya..

Zairie Husin said...

sis.. masih lg releven.. hehe

MaMa AiNi said...

** zairie..he2x..ya masih releven...

Belalang Hijau said...

pepatah lama2 tu x lapuk dek hujan tak lekang dek panas...perh!!!

hebat jugak belalang ye...wakakaka

MaMa AiNi said...

** belalang..cewah2x..bijak2x..he 2x...

lagenda said...

hahaha..releven ke lg ke ma?

MaMa AiNi said...

** LM..mungkin masih kot..

choirunnangim said...

Semoga aku dapat mengoptimalkan waktu...

farah adila said...

bukan boleh pecaya dgn pepatah ni...
sendiri mau ingat la...;)
moning mama...farah dtg melawat sebelum pergi bazaar fair...^__^

MaMa AiNi said...

** choirunnangim..ya !!

MaMa AiNi said...

** farah..moning juga farah..wah bertambah2 bzlah sunday ni !! lebatlah poket ek !!he2x..

farah adila said...

HEHEHE...bole la mama...cukup2 makan je...
mama tak bz dah ke?

MaMa AiNi said...

** Farah..mama dah tak bz lagi...he 2x..ni asyik nak zzzz je..