My Lovely Friends..

Monday, October 15, 2012

SENGAL JE KAN EN.PAPA NI !!.. :)

Salam semua..
ehem hari ni mama tak nak sambung kisah2 mama masa kat medan aritu..nanti u all semua boring pulak kan?.. :)

en.papa : ni.. i rasa nak beli tanah la..nak buat rumah baru !!!..nak tak?
mama : nak..nak !!.. :) kat mana nak beli tanah tu?..
en.papa : ehem kat sini..sambil tunjuk pic. !!..ok tak?
mama : huk !!..huk !!.. 
                                      :
                                      :
                                      :
                                      :
                                      :
                                      :


NAK TAU KAT MANA EN.PAPA NAK BELI TANAH?..



ehem tak jelas ek?..masa ni cuaca mendung ..baru lepas hujan..sejuk giler !!!...


sila click kat gambar untuk lebih terang & jelas..

Tanah ni kat `tanah karo` hu2x.. nampak tak lake toba dibelakang tu?...

and dan ..dan .. lajunya mama jawab.. `I TAK NAK` !!.. 
                                                 *********************************************


** SEBAB SEBABNYA : PENGHUJUNG LAKE TOBA INI ADALAH DI `TANAH KARO`..KAWASAN DIMANA TERDAPAT SEBUAH AIR TERJUN YG DINAMAKAN SIPISO PISO !!!..TERINGAT KATA T/GUIDE KAMI `IRFAN` ARITU.. `PAK PERCAYA TAK KAWAH GUNUNG BERAPI YANG BERADA DIBAWAH LAKE TOBA INI SEDANG TIDUR?..MAKSUD KAMU?..TANYA EN.PAPA..KAWAH GUNUNG BERAPI YANG BERADA DIBAWAH LAKE TOBA INI MASIH AKTIF PAK !!..KATANYA LAGI.. hu2x..





30 comments:

.: iEyLa :. said...

hahahhaha...pandai en.papa pancing mama ek...
xde sape pon nak beli tanah tu klu camtu...aktif kot.. :p

Kasih Salina said...

salam mama..oh tidak..saya tak sanggup duk kat situ mama..takuttttttttttt..haha..

~Beb~ said...

hahahaha sedang tidurrrr.. scary. jgn kate bg free, kalau org byr nak suh duduk pon kompem xnk! haha

ainnoraini said...

takutnyeee dia sedang tidurrr..
bila2 masa boleh bangun kann..

Tihara said...

as salam

kalau tak dah boleh buat hotel kat situ kan...nice scenery tu :)

Belalang hijau Perisik said...

agak2 papa gurau ke serius tu? seram tu nak buat umah atas gunung berapi yg masih aktif... hehehe :)

teratai said...

Betul tu mama, gunung berapi di Lake Toba tu merupakan gunung berapi pendam bila2 masa je boleh meletup!Itu yg bahayanya....kita tak tahu bila ia nak meletup...risiko bg org2 yg tinggal di kawasan gunung berapi spt di Pulau Jawa & Pulau Sumatera ini!

Seronoknya mama pergi bercuti di Medan.Tak pernah sampai lagi....

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

hihi saja je buat takut kan?

zan said...

salam,zan pun X nak,
seram sejuk dibuatnya.

..::..aRe-Na..::.. said...

hahahhaaaaaa...mama,pandai ehh en.papa wat lawat..ekeikeikeii..urmm ntah2 bsguh2 tuh mama en.papa nk beli heheheee...tang gunung berapi yg x tahan tuh....soh beli kat mesia ni jelah mama ehehheeeeee..:-)
sonoknya la aiii pcutian mama...
indahnya ase hihihii;-)

mak lagenda said...

Papa naj beli tanah kat situ?? Ha ha ha..

Pandai papa berlawak dgn mama

MulutPayau said...

pandai papa buat lawak ngan mama ya...

Menakutkan kalau buat rumah kat situ...

L said...

haha.. gile ape nk beli situ.. hehe... ngusik lah tuh.. =P

jom baca kejap.. =)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/10/apa-tanda-bersyukur.html

aTieYusof Family said...

hehehe.. tak sanggup rasa nya nak buat rumah kt sane..hehe..
Mama, klu sudi follow blog sy ye..:)
TQ.

ieja amieja said...

salam mama..
pandai en papa mama suggest beli tanah kat c2..dahpom mama reject awal2 kan..huhu

ashamami said...

mama...wa...pegi becuti ek...en papa saja je gurau dgn mama tu...tak kan nk dok situ kot...
miss u sgt2 mama...tapi very bz la sekarang nih...ayoyo...very bz la...

wahida said...

kalau saya, saya nak je mama...pernah ckp ngan hubby nak buat rumah kat danau toba tu...ekekek...sbb kami suka kedamaian kat sana...

lagipun t guide kami ckp danau toba walaupun kawah dia masih aktif, tapi dia tak berlaku gunung berapi pun...cuma puting beliung je pernah berlaku baru2 ni...

WuMing said...

Ha..ha..ha...

TiranaAduka said...

salam mama aini.

Tak abis lagi kisah kt medan.huhuhu...seram tu...

*Terima kasih mama atas komen pd entry di blog tirana aduka..ianya di tulis oleh penulis jemputan tirana aduka.

Terima kasih sis

Marya Yusof said...

As salam mama aini,

Rindddddduuuuu dgn mama juga! Meremang pulak bulu roma bila ckp kawah gunung berapi tu masih aktif! huhuhuu... Malam2 mesti xnyenyak tdo... :)

Wahida tu berani betul ek! hehehe ;)

nazirah said...

hee mama..papa wat lwk lak ek...
adeh..lamanye tak nyinggah kt blog
mama ni..sori..mama.. seronok tgok mama g "honeymoon" ngan papa kat medan...wiwit..romantik gitew hee :)

Amyna said...

jangan cari pasal pak... aktif lagik kawahnya tu... kalau myna jadi mama pun.. kompem la jawapan yang sama... "I TAK NAK"... kih kih kih~~

Cikgu Ma said...

jangan setuju kak...hhihi

shaiful zaidi said...

salam mama. bak kata pepaptah hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, lebih baik di negeri sendiri.

syiela said...

salam mama
hehhehe cepat2 jawab oh tidak
pandai papa nak kenakan mama ye

Anonymous said...

ehem.. :)

TiranaAduka said...

salam mama aini..
pekabar..?
seronok dengar suara mama yang ramah..

hahahahhahahahhaha
keep in touch........

Kak yon said...

pandai en.papa mengusik mama.klu akk pun taknak.bahaya pak! banyak mak mak di sana!..hihi

Hans said...

hahahaha
bahaya tu kalau betul2 nak buat rumah situ
hahaha

TiranaAduka said...

Oh ya mama...
Tirana aduka sibuk sedikit menyiapkan Blog baru Tirana Aduka...

Kalau mama aini ada kelapangan sudilah kiranya beri sokongan pada blog baru TiranaAduka...

Blog tentang cara TiranaAduka membuat Motor buruk satu persatu....
Sedikit demi sedikit...
tapi gambar baru...gambar lama tak de.

http://triumph-motorcycle-repair.blogspot.com/


Thanks sis