My Lovely Friends..

Sunday, March 20, 2011

HERO KAMPUNG

Hari ni mama makan bihun sup yang mama masak sendiri...senang je kalau sorang kat rumah, tak payah nak fikir nak masak itu, ini...teringat mee atau bihun sup ni kegemaran cik n..tapi dia tak balik rumah pun minggu ni!..dapatlah mama meluruskan badan sepanjang hari ini, papa dia dalam perjalanan balik dari kgnya, kebelakangan ni mama sibuk berulang alik dari PK ke PD, atas urusan rumah disana, rasa penat juga, kelmarin pun ke PD, ramainya orang bercuti ke sana sempena cuti sekolah ni...malam tadi mama menonton cerekarama TV3, tajuknya Hero Kampung...suka tengok cerita ni, Zul Yahya sebagai pelakun utama,..cerita ni cerita komedi, kisah Adi yang perasan mancho...ala2 gitu, sangat memilih untuk mencari wanita untuk dijadikan isteri...nakkan wanita yg cantik je,akhirnya dia direject!, n akhir cerita dia berkahwin dgn wanita pilihan ibu n kakaknya yang (dulu dia tidak suka)...teringat cerita ni hati berkata...adakah lagi lelaki sekarang ini yang bolih dipanggil `Hero`?, rasanya susah nak jumpa kot...apapun terpulang kepada kita untuk menilainya!...Hero Kampung sebuah cerita komedi yang ok untuk ditonton, lakunan bersahaja Zul Yahya, Munir,Wan Maimunah,n lain2 membuat mama menonton drama ni sampai habis...sebenarnya mama dah jarang menonton drama tv ni..dramanya terlalu banyak cerita2 `Hantu` tak kiralah stesen tv mana...berebut2 utk menyiarkan cerita tersebut...selalu kat paper orang komen tentang perkara tu...tapi stesen tv tak ambil tahu pun ...mama boring tengok cerita2 Hantu tu...baik tv3 atau astro banyak disiarkan cerita tahyul begitu...n kadang2 tak masuk akal lansung.... (teringat Zul Yahya sekarang ni ada membuka sebuah restoren di Shah Alam, Sec.13)....


2 comments:

papa H.... (H tu hero lah) said...

saya pun tengok,agaknya macam saya lah dulu Hero kg.

Mustaqim Zahid said...

Tgh tgk hero kmpg la ni... Pepagi bute pon lyn...haha