My Lovely Friends..

Saturday, February 18, 2012

** HATI SERING DIUJI..

ASSALAMUALAIKUM SEMUA..

selamat bercuti hujung minggu.. :)
ehem..hu2x..dua tiga minggu kebelakangan ini hidup mama celaru..
tak tahu kenapa kebelakangan ini hati sering diuji, olih dia yang bernama insan !!..  hati rasa sakit..tapi takut nak bersuara !!.. bukan takut untuk membantah, tapi demi menjaga banyak hati..terfikir sendiri..`hati kita siapa pula yang akan menjaganya`..huk2x..pahit kan kehidupan !!..
disuatu sudut hati meronta2 ingin mengucapkan sesuatu untuk membela diri.. dan disatu sudut yang lain hati berkata berdiam diri lebih elok !!!..tapi sampai bila kita tiada hak untuk bersuara & menentukan sesuatu?..hu2x..





ehem..gambar yang tiada kena mengena..hukk2x..

21 comments:

..::..aRe-Na..::.. said...

salam mama,rindu kt mama..hihii
knp ekk?ada masalah kemama?gitu la kn..kkdg kita x tau nk pilih jln
yg mana kn..mama tabah yer...

Deru Ombak said...

Assalamualaikum Puan..
Saya harap Puan sentiasa di anugerahkan kesihatan yang baik. InsyaAllah .. Amin.

Hati yang tergores lebih pedih dari terluka. Ada kalanya meluahkan lebih baik Dari di pendam.. :)

teratai said...

Jangan dipendam takut nanti lukanya makin dalam dan memakan diri. Lebih baik berbincang dan cari jalan penyelesaian, itu lebih baik rasanya!

Mama Adam said...

salam mama,

semoga mama ceria dan sihat selalu. tapi, asal nampak entry mama, rasanya mama masih bersemangat! chaiyok!

ashamami said...

Assalam mama...kadang kita kena kesiankan diri kita jugak...semoga mama bahagia selalu...

Acik Erna said...

mamaaini..begitulah kehidupan.kita bukan lemah..tapi untuk mengekalkan kamanan dan ketenteraman.

Mak Lagenda said...

Siapa yang menguji hati mama nih?? Klu simpan shj tpi hati mama tidak lapang dan bahagia, baik luahkan shj.

Luahan bukan utk mencari gaduh tp luahan sekadar membuka laluan untuk berbincang..

harap mama dpt atasi masalah mama ni. LM tak layak utk menasihati mama!

nazirah said...

betul tu mama.. kadang2 penat kan nak jaga hati orang lain, hati sendiri yang sakit aih... mama tu gmbr katne tu ? ehem ehem

Shaiful Zaidi said...

salam mama..
moga mama sihat..
banyakkan bersabar mama...

syiela said...

salam mama..
moga mama sihat hari ni...
banyakkan bersabar...moga mama tabah hadapi ujian ini..
tapi lebih elok rasanya kalau dapat diluahkan,mungkin lebih lega..

hanya cadangan dari syiela.. nak nasihatkan mama,syiela pun tak layak rasanya... take care ye mama.. jgn ssh hati sgt

Papa Mifz said...

tu la kdg2 kita nih lebih nak jago hati org lain kan drpd hati diri sendiri...huhu

Melati Qistyna's Mummy said...

Mama sihat x ni, mg mereka2 itu Akan sedar apa yg mama lakukan tu utk kebaikan... Tp kalau melebih2, nak kena bwk berbincang Ma... :)

dela said...

biasalah mama..... nak tegur salah... x tegur kita yg terasa.... mcm2 cerita..

Farah Adila said...

kenapa mama?
sabr ye mama, yg penting jaga kesihatan tu k...
LOVE U MAMA

L said...

sabar yer mama.. lek laa... huuu..

Jom baca sebentar..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/02/menyekutukan-allah.html

dhiera said...

erti hidup dalam memberi. saya pernah baca artikel pasal ni. kite hanya memberi dan menerima segalanya walaupun kita sendiri termakan hati. tapi percayalah mama, suatu hari nanti pasti Allah berikan ganjaran yang lebih berharga dari ini~

Juliet_iRa~" said...

mama..

sbr la yea...hidup ni mmg sentiasa diuji...:)

y pnting kena kuat wpon xkuat...hee..sbb ira pon sm..huu..stress rasanya tp terpaksa bertahan..hanya Allah yang Mengetahui segalanya..

el said...

rindu kat mama...
mama caner rini..hope makin better ok
a'ah mama..kalo diluahkan at least apa dlm hati tu release lah skit..harap org tu fhm lah kan...
sian mama...ceria2 ye

KhaiRin : anies said...

jgn difikirkan sgt mama..finally kite jg yg merana...biar kn shj..

Fabulous Me said...

Hope mama trus tabah :(

za said...

mama... banyak2 bersabor ye... semuga mama tabah menghadapi segala dugaan... Mengalah bukan bererti kita kalah... semuga suatu hari dia akan tersedar... Ya Allah... kau permudahakan segala urusan mama aini ini ...Amin