My Lovely Friends..

Sunday, April 15, 2012

DIA DATANG LAGI.. :(

Salam hujung minggu semua..

mama rindu u all semua !!!..sob2x..

ehem.. lemau & lembam dah sebati dengan mama !!..bertahun2 ke PPUM untuk meneruskan kehidupan dengan limpahan coklatnya yang perlu ditelan setiap hari juga semakin menghantui hidup mama !!! hu2x....kadang2 tension bila semua makanan yang dimakan rasa sama sahaja.. pahit !!! kerana telah diserap olih ubat2 penahan sakit..hari khamis lepas mama ke PPUM lagi..kali ni sessi ambil darah..2x jarum dicucuk ditangan sebelah kiri..tapi darah tak keluar..hu2x..kali ke3 baru darah dapat diambil dari tangan kanan pulak..bayangkan airmata keluar bila 2x tangan kiri dicucuk tapi darah takmo keluar !!..keluar dari bilik..mama tunjuk kat en.is..kedua2 belah tangan mama berplaster..hukk2x..minggu depan ni jumpa doc.lagi..sampai bila?..
balik dari PPUM..badan sebelah kiri mama sakit dan sukar digerakkan..seksa untuk melakukan segala2nya terutama waktu baring atau duduk !!!..saat ini mama stress sangat2 kerap marah2..terasa diri tak berdaya lagi..
nampaknya SLE mama aktif semula !!!..hu2x..mama semakin tewas nampaknya..

coklat yang harus dimakan untuk seumur hidup..hu2x..

32 comments:

Amie said...

Assalamualaikum Mama Aini,
Amie turut sebak membaca coretan mama, banyakkan bersabar ye sayang.... dugaan Allah ini untuk insan yang disayangi-Nya.

Deru Ombak said...

Assalamualaikum Mama Aini..

Kakak rasa pilu membaca keluhan MA itu. Kakak
Harap MA tidak patah semangat.. Berat hati kakak
Membaca, berat lagi MA yang mengalami kesal tan itu.

Selagi boleh berusaha melawan penyakit, jangan putus
asa k.

P/s. Kakak dah terima kad jemputan Dari MA.. Terima kasih. Sekiranya tiada halangan, insyaAllah kakak Akan hadir.

Acik Erna said...

salam mamaaini.cuma boleh berkata sabar....insyaallah mama tabah menghadapinya..

♥Putri ilyanie♥ said...

Sabar jelah mama... dugaan...

Mak Lagenda said...

Sekarang, barulah LM semakin memahami mcmana perasaan mama!!

Mama..love u ma!!! Mama kena kuat ye mama!! Semua anak2 mama sygkan dan mendoakan kesihatan mama..JANGAN terduduk. JANGAN mengalah ye mama..PLZ!

idasm said...

mama aini, tabahkan hati. kuatkan semangat. tengok pada ubat2 mama tu.. byk jugak yg ida biasa tgk..
sb suami ida pun ada diabetes keturunan.. so mmg rutin dia jugaklah ambik darah dan ambik ubat.. hehe..

ainnoraini said...

Mama aini jangan sedih2 yee...sabar dan terus ikut nasihat dokter...nanti cepat baik...

Terima kasih mama aini...kad dah dapat insya allah akan datang nanti kesana tu..

sayazakiah said...

salam mama.. mama apa kabar hr ni?

semoga mama terus kuat dan tabah ye. hidup kena teruskan. sabar mama.

KhaiRin : anies said...

byk2 sabar ye mama...yg penting mama stay positif dan x lupa berdoa selalu insya allah segala kesulitan dpt di hadapi dgn tenang..

syiela said...

salam mama...

kuatkan semangat.. moga mama terus tabah menghadapi dugaan ini...

Melati Qistyna's Mummy said...

Mama harus kuat Demi anak2 Ma.... Jgn pernah menyerah kalah... Abby tau mama kuat.... Dia maha mengetahui....

SCLover said...

doa saya semoga mama terus kuat dan tabah..

weekend baru ni ada di sogo ke?? kenape tak naik ke 7th Floor... sya ada di sana on sat-sun ..ada GOGO Bazaar Craft... huhuhu... tak ada rezki ...bila nak jumpa lagi ni..??

Papa Mifz said...

be strong yer mama...:)

Marya Yusof said...

As salam mama,

Sedih marya dgr... Marya doakan dr jauh kesihatan mama ye... Mama take care & be strong... Hugs from me...:')

KhaiRin : anies said...

p/s nk menyelit

ada gud news utk mama

kursus ni secara percuma....

Ni sape lagi wanita berumur 21 tahun ke atas yang belum daftar FREE utk Seminar Kuasai Potensi Diri Wanita (SKPDW) pertama kali di Malaya ni! Layari potensiwanita.com.my dan bila daftar masukkan Voucher Code: skpdw2012 utk yuran free! -Dr azizan osman-

Belalang hijau Perisik said...

kuatkan semangat mama... jgn mudah mengalah.

Belalang faham. berat mata kami yang memandang, berat lagi bahu mama yang memikul beban itu...

apa2 pun harap mama tabah dalam meneruskan hidup ini :)

Miss Jim said...

mama! cepat2 sembuh yer chaiyok!

Rain said...

ma, semoga air mata yang menitis terhapus dosa-dosa kecil yang lalu.

banyakkan rehat, tumpukan kesihatan mama dulu ya. semoga ketenangan dilimpahkan ke atas mama aini. amin.

inazamri said...

rasa sebak bila membacanya.Saya baru tau.Harap mama aini byk2 bersabar.Kami semua mendoakan yg terbaik.

Mak Lagenda said...

Mama..mcmana mama arini. Masih lemah ker??

WuMing said...

WuMing turut bersimpati... WuMing kerap derma darah... tp masih lagi takut ketika jarum dicucuk... Tapi kalau kali pertama tak keluar... pakai kensel laaaaa..

eddie said...

hu3...xde la bz sgt...skang tngha kalut nk prepair brng2 tuk hantaran...dh stop kejap sesi blogging nie...

LYAfrina said...

smoga tabah ye dgn smua ujian tu,, dulu lya pon dpt rawatan kat ppum... lya lumpuh lama dulu... suspek SLE gak..tp bila mabik air tulang blakang rupanya ada transfer myletis.. apa2 pon.. lya faham sgt perasaan tu.. kalo bab ambik darah n makan ubat x yah nk kata lah.. hosp pon dh jd rmh ke-2..

apa pon..satu j pkara y perlu igt.. sesungguhnya tuhan amat sygkan kita.. sbb tu diberikan penyakit ni... diberikan pgampunan dosa2 kecil kita.

Daddylicious said...

Kellylovetrish@gmail.com....ok mama nanti emailkan ok.

Juliet_iRa~" said...

mama..ppum sgt dkt ngn sek ira..hee :)

mama sbr yea..smoga mama kuat dan tabah hadapi segala kesakitan ni...doa byk2 pada Allah mama..jgn putus asa yea..


pss : ira dah dpt kad kahwin anak mama..hee..tp ira xpasti dpt hadir atau x..ada majlis juga di muar pd hari y sm..:(

maafkan ira mama...

Pondok Usang said...

Rindu pada mama juga.. sabar dgn setiap dugaan.. Doakan mama semoga lekas-lekas sehat.. =)

el said...

huhu 3xkali amek darah...coiiii org yg cucuk tu...
sabar eh mama...a'ah mama been strong ok..jgn emo2 k..kalo rs stress2 jom jimba ngan el kt penang kita mkn mee sotong hehehe

kakyon said...

mama! kuatkan semangat.jangan mudah mengalah dan tewas..
peringatan utk diri sendiri juga ni..huhu

nazirah said...

siannye mama,
kene cucuk 3x
ishh.. sakitnye..
huh mama bnykkan berehat ye..
jga diri. ;)

Kasih Salina said...

salam mama..saya puji mama sebab mama kuat semangat & terus berjuang untuk melawan penyakit.mama teruskan berjuang ye..insyallah ada kelegaannya nanti..

intan_blur said...

slm mama aini..
Allah bg kite ujian supaya kite jadi kuat n redha dgn ketntuannya..sbrr ye..kene kuat semangt..smoga smua dipermudahkan segala2nya

MulutPayau said...

semoga mama terus kuat dan tabah hadapi ujian ini.....