My Lovely Friends..

Friday, October 12, 2012

catatan perjalanan-medan 2

selamat malam semua..

ehem..mama nak sambung cerita perjalanan mama aritu..selepas makan direstoren garuda yg terkenal dan agak mahal tu.. :( ..mama dan en.papa meneruskan perjalanan utk menuju keparapat (lake toba)..dipertengahan jalan t/guide kami meminta utk singgah sekejap dirumahnya`mau ambil bajunya pak`...kami kan akan bermalam dilake toba..selepas mengambil baju dari mama nya yg menunggu ditepi jalan kami meneruskan perjalanan..hu2x..t/guide kami bernama irfan dan berugama islam..peramah dan bersopan santun orangnya !!!..bukan main rancak lagi en.papa dan irfan berbual..mama tanya agak2nya berapa jam sampai kat lake toba..`kira2 4 jam bu` !!..katanya..hu2x !!..lamanya !!..macam balik kampung en.papa kat johor !!!..lenguhnya seluruh badan, lama sgt duduk dlm kereta..sampai mama tertidur dibuatnya !! ..kami sampai  di penginapan kami di`danau toba international.cottage` parapat lebih kurang pukul 5 petang waktu indonesia !!..masa tu baru lepas hujan..kat indon waktu cepat gelap..pengalaman kat bandung aritu..he2x..pukul 9 mlm macam dah pukul 1 pagi..sunyi sepi !!!..
check in sekejap je..sebab bayaran hotel telah dijelaskan melalui online..masa ni angin sentap mama dah hilang kat t/guide penipu tu yg bernama `RH`..cuaca sejuk dingin dan udara yang segar menghilangkan segala2nya..kami dibawa naik kebilik yg terletak diatas bukit..lepas letak semua barang2 dibilik..mama & en.papa keluar berdiri dibalkoni sambil menikmati pemandangan..subhanallah..indahnya ciptaan tuhan..terpegun melihat lake toba yg terbentang luas..udara segar & dingin selepas hujan.. walaupun waktu ni cuaca mendung  dan hari mulai gelap..

en.papa sempat berposing lagik.. waktu ni matahari dah hampir nak terbenam.. :)

inilah bilik kami di danau toba international cottage..okla.. kat sini takde aircond & kipas kerana cuacanya sgt sejuk !!.. :)
mama tido pengsan !!..terkejut bila en.papa bangunkan..nak makan apa malam ni? tanya en.papa..hu2x..tetiba lapar pulak..mama cakap sejuk sangat cuaca malam kat sini..malas nak keluar..untuk makan malam kami call `room services` je..mama order nasi goring telur mata & en.papa mee goring..kat sini simple je masakannya..hanya campur telur hancur kat dlm makanan tersebut.. :) ehem pic.makanan tak sempat nak snap pun..mama dah lapar sesangat..habis licin semuanya !!.. :) harga rm 23 malaysia..caj makanan hotel biasalah kan.. :)
kerana terlebih tido..pukul 5 pagi mama dah terbangun..dera en.papa ajak dia keluar kat balkoni..hu2x.. waktu tu cuaca masih gelap..segarnya menyedut udara yg fresh ..

kami breakfast jam 7.30 pagi waktu indon..indahnya lake toba dari coffee house `danau toba intl.cottage ni..
ehem inilah breakfast kami pagi tu..

nasi goring mama..
yang tu pilihan en.papa..
ehem..kami breakfast di coffeehouse yang cantik & kemas ni dan menghadap lake toba..

pic. yg mama snap dari dalam c/house !!!..terpegun melihat keindahan ciptaan Allah..
dan yg bawah ni pic.kat tepi pool yg menghadap lake toba..tetiba je..mama nak menonjolkan diri.. :)..waktu ni kami jumpa pasangan dari malaysia..watie & suaminya..org melaka.. mereka juga stay kat sini.. :) kat mana2 bercuti mesti jumpa orang malaysia !!..tapi kami tak sempat nak snap pic.dia..hu2x..sengal je kan !!!.. :(

ehem..nanti mama sambung lagi ek itupun kalau ada yg sudi membacanya..hu2x..`bajet retis popular` !!!..

DANAU TOBA INTERNATIONAL COTTAGE PARAPAT
JLN NELSON PURBA NO.4
PARAPAT INDONESIA

TELP.(0625) 41172-41669-41143
FAX.(0625) 41640

kakrose said...

enjoy ekk kat sana mama..harap mama happy dan suhat selalu.akk tak pernah kesana lagi..harap satu hari nanti nak jejakkan kaki kesana jua..

~Beb~ said...

ctk!!!!!!! sgt.. bile bace n tgk gmbr trase nyaman nye ma.. i can feel it. chewah tp serius aman daman. lom sampai lagik sini.. bile la nk smpi nih.. btw mama nmpk syiok n fresh dlm gmbr. mmg sakan la ye x.. sape x suke bejalan

Run Away said...

dah..lama tak dtg jenguk mama...waa...best ar mama kalau dapat bercuti mcm ni...;d

Shaiful Zaidi said...

salam mama...kat sana kalau makan mesti ada keropok..

..::..aRe-Na..::.. said...

mamaaaaaaa...sonoknyaaaaaa,cantik2 lah pemandangan kat sana,doa2 kan ana plak smp kesana yer keikeikeiii..kesihatan mama camne?ok?heheheeeeeee.......canteklah mama...letaklah lgik pic mama...heheeeee

TiranaAduka said...

salam sis aini.
Seronknya dpt jalan jalan..

Terima kasih sudi lapangkan masa di blog tirana aduka.

NZ said...

bestnya bercuti :))

ieja amieja said...

berbaloi ye mama dgn perjalanan yg jauh tuh..harap2 mama bertambah chat dgn udara yg segar bugar tuh..

Acik Erna said...

asalam MA..cantik2 gambar yang MAkongsikan..tterima kasih ye MA..dapat juga acik menikmati keindahan nya

Kakzakie Purvit said...

Kakak kena baca yg part 1 dulu tertinggal bas hiii... dah baca itu baru baca yg ini.

Gambar yg mama captured cantik dan nampak nyaman memang patut pun tak perlu aircond hotel di sana. Apa lagi kalau lepas hujan tu mesti sejuk tak terkata..

MulutPayau said...

seronoknya...memang cantik betul pmndangan kat sana ya mama....saya dah sampi medan tapi tak sempat nak ke danau toba....nyesal betul tak pergi....

Dear Jim said...

mama: takkan tunjuk gambar swimming pool jer? gambar mama mandi mana? hikhihkhikhik

Cikgu Ma said...

seronok yea kak jalan2 tgk tempat orang...saya pun teringin sangat..tak pergi jauh, singapore pun jadi la...hehehe....

insan_marhaen said...

Cantiknya pemandangan kat situ..

TiranaAduka said...

thanks sis sudi singgah.

L said...

waa. seronoknye mama jalan2. aish. tak sabar nk kawen. nk jalan2 ngn bini.. hehehehe gatal betul.

Unknown said...

seronok nyer berjalan ke Medan...gambar2 kat area pool tuh cantek...terbaik view nyer...

syiela said...

bestnya dapat tidur dalam suasana seuk yg ori....

cantik pemandangan dia kan.. Indah sungguh ciptaan yg Esa

wahida said...

danau toba cantik sgt kan mama...
salah satu keajaiban Allah saya rasa...tasik sebesar lautan...

kami pun check in hotel ni mama, betul2 mengadap tasik...perghhhh...

rindu danau toba lah...

sal-nurbeena said...

ok....akak tulis saya baca...

belum berpeluang lagi ke sana

Kasih Salina said...

salam mama..terasa macam nak ke sana sekali lagi la bila tgk pic mama ni..best kan mengadap tasik danau toba tu..sejuk..

TS said...

syoknye ma g jalan2...weeee

teratai said...

Ini yang mengusik2 jiwaku nak pergi ke Lake Toba....betul2 mengodalah:)

zan said...
This comment has been removed by the author.

Indahnya pemandangan ciptaan tuhan.

mummy said...

trima kaseh mama.... for the infomasi... insyaallah jika ade waktu ingin juga ke Lake toba ni...... :-)D

Unknown said...

Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.