My Lovely Friends..

Sunday, March 31, 2013

Cerekarama TV3, Lara Qaseh

assalam semua..
                                                      sara ali
                                                      keith foo
                                                   (semua pic.dr en.google)..

seperti selalu..dihujung2 minggu begini mama sering melayan cerekarama  diTV3..ehem banyak masa terluang kan?.. ;)
cerekarama TV3 malam ini bertajuk `Lara Qaseh`..ehem mama suka tajuk dia.. ;) hampir sama dgn nama mama..mamanor`lara`..hu2x..jangan muntah tau !!..
nampaknya pelakon baru azlee khairi & keith foo (orang malaysia yg pernah stay & berlakon di indonesia), semakin hot kerana wajah mereka sering terpampang ditv.. ;)
seperti selalu meh layan sinopsis dr sudut mama..he2.. ;)

tajuk : Lara Qaseh
cerekamarama TV3 : sabtu - 10mlm-12mlm
pelakon : Sara Ali sebagai lara
               Azlee Khairi sebagai imran
               Keith Foo sebagai doktor hatta
               Ramona Zamzam sebagai qaseh 

kisah tentang tiga pelajar di Asia Metropolitan University..lara,qaseh & imran.. lara & imran adalah pasangan kekasih, tetapi dicemburui olh rakan mereka qaseh yg menaruh hati pada imran..bermacam2 cara dilakukan olh qaseh utk mendekati imran sampai dia sanggup mempermainkan agama dgn berpura2 ikhlas bertudung demi untuk memikat hati imran !!..lara hanya memerhatikan dr jauh perbuatan qaseh ..bapa lara pula menghidap cancer dan dirawat olh doktor hatta..lara mengambil jurusan perubatan dan bakal menjadi doktor..bila bapa lara meninggal doktor hatta mula rapat dgn lara kerana dia tlh berjanji dgn bapa lara untuk menjaga lara bila dia tlh tiada..doktor hatta seperti menyukai lara.. ;) like it !!.. :)
selepas setahun lara bertugas dihospital yg sama dgn doktor hatta..diKPJ klang.. :)
lara menjauhkan diri dr imran kerana tahu qaseh menyukai imran..suatu hari qaseh & imran ditimpa kemalangan dan dibawa kehospital tempat lara bertugas..
imran bertembung dgn lara tapi lara tetap menjauhkan diri dr imran dan memperkenalkan doktor hatta sebagai tunangnya..
bila qaseh sedar dr koma dia bertanya dgn doktor `seri` siapa yg sering membacakan yaasin & ayat2 al-quran sewaktu dia koma dan dr situ dia mendapat tahu lara sebenarnya tidak bertunang dgn doktor hatta..qaseh memberitahu imran kisah sebenar..bila imran ingin kembali dengannya lara menolak dan dia memilih doktor hatta yang menyukainya..  :)

@@~ mama suka akhir cerita ni, akhirnya lara memilih doktor hatta !!.. ;)
dr awal lagi imran tak sepatutnya rapat dgn qaseh kerana dia dah punya kekasih (lara) !!.. dan keputusan lara tepat, bila lara tidak dapat menerima semula imran kembali didlm hidupnya..ha2x..
pengajarannya bila dah ada kekasih janganlah nak rapat dgn org lain walaupun hanya sebagai kawan !!.. ingat tau !!.. ;) ada kawan yang suka makan kawan dia sendiri !!.. hu2x..

18 comments:

maria firdz said...

Konon nak layan gak..tpi x terlayan...dek faiqah terbangun... Hehe...xpe pas ni tgk tonton je lah....

TiranaAduka said...

salam mama aini
Pekabar mama aini.maaf lama ta tak dtg sini.lawatan pg minggu ke tempat mama aini.

Zakiah said...

saya minat sara ali :) tapi drama ni saya tak tengok pulak. Kat u susah nak tengok tv.hehe

Acik Erna said...

MA acik tengok mulanya je lepas tu gelap gelita..rupanya acik terlelap lagi he he..macam tua selalu tak pernah habis

Shaiful Zaidi said...

salam mama...Apa khabar? sori lama tak singgah sini.

Khai♥Rin : anies said...

Lately xdpt tgk tv sbb tv rosak....waaaaaaaaaa

teratai said...

Tengok gok tapi x contrade sangat...tengoh skype dgn along masa tu!

wahida said...

ala...tak tengok...huhu...

Mystic Angel said...

best ke cite tu mama..? MA dah lama tak tgk tv..asyik dok bz dgn hal lain..huhuhu..

Marya Yusof said...

As salam mama,

Marya ni selalu ketinggalan keretapi bab cerita2 Melayu-Msia... skrg tgh layan cerita Sehangat Asmara & Bangkitnya seorang wanita... merangkak jgklah nak abiskan 2-2 cite tu...hikhik..

hayatunfadzila said...

aslkm,
alaaaa...kite tak dapat tengok pasal otw dr kampung...huhuhuuu

el said...

xsmpat nak layan..pi ronda2 haha

BUNDA a.k.a KN said...

tak sempat tengok...tapi tengok promonya memang seronok rasenyer drama ni..

kakyon said...

betul tu mama. sekarang ni ramai kawan yg mkn kawan.waima adik beradik sendiri pun tak bleh percaya..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

tgk xabis pn citer ni sbb ngantuj sgt dh hihi

ieja amieja said...

terapi plg baik layan movie kan mama..ieja jarang layan..lbh2 lg klu ank2 wat h/work..

..::..aRe-Na..::.. said...

salam mama cayunkkk...maap bbyk yer lama x nyinggah sini....rindu mama hehe,amboi kemain ehh mama layan cerekarama...rugi ase tlepas nk layan hehehee....

LYAfrina said...

lya smpat tgk sparuh je citer ni..xtau endingnya camner