My Lovely Friends..

Sunday, March 24, 2013

JANGAN BANGGA @ BERLAGAK..

Assalam dan selamat malam semua..

PERINGATAN UNTUK MAMA JUGA.. :(



1. jangan bangga berkulit putih kerana kulit terakhir kita = TANAH LIAT
2. jangan bangga dengan rumah besar kerana rumah terakhir kita = KUBUR
3. jangan bangga dengan baju mahal kerana baju terakhir kita = KAIN KAPAN
4.jangan bangga dengan kereta & motor besar kerana kenderaan kita yang terakhir = KERANDA
5. jangan bangga dengan minyak wangi berjenama, kerana wangian terakhir kita = KAPUR BARUS 

ayat2 ini mama share dr FB `dear Fazleena Z`.. :)

19 comments:

Zakiah said...

Mintak dijauhkan. Kadang2 kita terbuat secara tak sedar :(

Papa Mifz said...

marilah kita sama2 jadikan renungan...

Wak Gelas™ said...

insaf kanns.. uHUu

Mak Lagenda said...

Setujuuuuuuu ma!!

xde apa yg nak dibanggakan..sbb nnt akhirnya ke lahad juga semuanya

.: iEyLa :. said...

sama2 kita beringat kan ma... :)

KhaiRin : anies said...

sgt2 setuju!

Acik Erna said...

Terima kasih MA

JMR said...

ayat2 yang penuh dgn maksud mendalam...

Run Away said...

lama tak jenguk mama..;d..blog mama memang tetap best...;d

TiranaAduka said...

salam mama aini.
Erm..satu pekogsian yg bagus.terima kasih..

LYAfrina said...

saling kt ingat -mgingati

mama sihat?

tenku butang said...

betuii.. setujuuu..

done follow sini.. jom follow n singgah blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

el said...

tajam betul kata2 tu
jgn lalai sgt ngan hidup di dunia

BUNDA a.k.a KN said...

peringatan untuk kita semua ...

my all said...

sama2 kita beringat...

tengs mama atas peringatan ni...

mama aryan said...

sama2 la kita beringat..moga dijauhkan dr semua sifat seperti tu

Shaiful Zaidi said...

salam mama...peringatan yang baik utk semua. tq

kakyon said...

semuanya pinjaman sementara.takde apa yg nak di banggakan..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

no bangga2 k hihi