My Lovely Friends..

Monday, May 21, 2012

` dia telah tiada`..12 mei 2012..

Salam semua..

Selesai majlis resepsi pada 12 mei 2012..mama tetiba down ..on off adalah perkara biasa bagi pesakit SLE spt mama.. 
sedang terbaring dikatil talipon rumah berbunyi ..hanya terdengar suara `cik n`berkata..`papa cik ton kata `mummy` accident dilanggar kereta`..mereka keluar dan terdengar suara en.papa mengatakan..mummy dah mati..hu2x..hanya airmata mengalir dipipi mama !!..
bila mereka masuk kedalam rumah mama bertanya `mummy dah mati ke?..u dengar ke? tanya en.papa..
rupanya mummy terlepas dari sangkar selepas `cik n` memberi dia makan pada malam itu..mungkin sangkar tak diselak dengan betul !!!..jiran mama kak ton berada diluar rumah mengambil angin dan nampak satu kereta yang lalu dihadapan rumah lebih kurang 10pm telah melanggar mummy dan terus pergi begitu sahaja..hu2x..kata kak ton mummy terjatuh kedalam longkang yg kering dihadapan rumah mama itu....bila en.papa keluar utk melihatnya mummy sudah berada ditepi tebing..sedih..rupanya dia cuba bangun & cuba naik keatas !!!.. waktu en.papa sampai..mummy telah mati..esuknya pagi2 papa telah menanam mummy didalam tanah !!!..
kepergian mummy masih mama rasakan..kerana mummy adalah anak kucing jalanan yg datang meminta makan kerana kelaparan ..mama juga ada membela kucing parsi yg dibeli dari kawan di office..mungkin sebab itu mummy masuk kerumah mama ..sejak itu dia tinggal dengan mama.dia pun turut disimpan didalam sangkar spt nini.. umur mummy lebih kurang lapan tahun..sedih..mummy pergi waktu mama sedang kesakitan terbaring dikatil..mama tak sempat melihat dia buat kali terakhir..en.papa tak benarkan..hu2x..
selama ini waktu en.papa keluar kawasan dan `cik n` berada di `u`..nini (parsi) dan mummylah yang menjadi teman & kawan mama..hu2x..


inilah mummy..yang sangat manja dan suka mencium mama & en.papa..hu2x..

17 comments:

kakyon said...

salam mama..muga mama sihat dan bersemangat..
begitulah kehidupan ini kan mama..sampai masa kesayangan kita akan pergi tinggalkan kita juga..huhhu

ashamami said...

Sudah ajal nya mama...redha kan aja...nnt akan ada pengganti nya...insyallah. jgn bersedeh ye mama...redha kan pemergian nya...walau pun sukar.

Pondok Usang said...

Tiada yang kekal di dunia ini kan mama.. yang penting kita sentiasa berbuat baik utk semua isi alam ini.. Selamat Menyambut Bulan Rejab... =)

ummiarissa said...

comel kucing mama tu...dah ajal dia...tapi mama banyak dapat pahala bela dia..semoga mama pun cepatlah sembuh dari sakit..

Acik Erna said...

salam mama..moga mama sihat..
nak buat macam mana mama..dah sampai masa 'mummy'

Melati Qistyna's Mummy said...

Alahai.... Kat taman pon Nk bwk kete laju ke??? X paham!!

Buat mama, Mg mama baik2 aje yek :)

ainnoraini said...

mama jangan sedih tau..jaga kesihatan..

anggap jer mummy tu dah sampai ajalnya...

Mak Lagenda said...

Mama jgn sedih2 ya ma..elok jugak uncle tak bg mama tgk..supaya mama tak sedih2 sgt.

Harap2 nnt mama dpt penganti baru yea. Blh hilangkan sunyi..

KhaiRin : anies said...

mcm tu la yg kami rs..bila kucing mati..yelah..dia da serasi ngan kite pastu tetiba pegi tanpa pamitan..mmg sedih...

sabo ya mama

wahida said...

sedihnya mama...

sabar ye mama...


p/s: mama, mintak maaf sgt2 tak dpt hadir kenduri kawen anak mama hari tu, byknya urusan pada hari tu sampai letih saya dibuatnya...
apapun, terima kasih atas jemputan...sayang mama...

syiela said...

sabar ye mama dah di takdirkan dia pergi meninggalkan mama..

moga mama kuat dan tabah.jgn lupa mkn ubat ye

♥Putri ilyanie♥ said...

sedihnya mama.. Putri pnah ase kehilangan kucing tersyg.. sedih sgt.. skrg cuma bg mkn kt kucing2 tpi jln je..

Kasih Salina said...

salam mama..semoga mama sihat2 ye..kesiannya dgn mummy..sedih plak baca coretan mama..mana x sedih kan umpama mcm ank sendiri dan pengubat duka lara..sabar ye mama ku sayang..

MulutPayau said...

Sabar ya mama.....dah sampai ajal mummy tu....

LYAfrina said...

salam mama aini..
apa2 pon..kesiahatn msti jaga yer.. lya doakan moga mama aini trus sihat sentiasa..

aduyai..comelnyer kucing ni.. blh geng la..sbb lya pon mmg sgt2 sygkn kcing n mbela kcing.. mstilah sedih sgt2... apa2 pon..hrp ada pganti lps ni..walaupon x sama. lya blh asa sebak dihati,sbb lya pon biasa alaminya..stiap kali khilangan kcing y amat dsayangi

el said...

insyallah mama..doakan cik n dpt benih ms honeymoon kt sn .hehehehe

tc ye mama

Deru Ombak said...

Jaga kesihatan..

Yang pergi honeymoon tu doakan mereka bahagia.