My Lovely Friends..

Tuesday, June 12, 2012

hitam putih kehidupan (2).. :(

Salam petang semua..



beruntungnya kita, waktu kita bersedih ada yang sudi meminjamkan bahunya.. 
waktu kita menangis, ada yang sudi menyapukan airmata ..
bersediakah `dia`yang hadir dalam hidup kita mengorbankan segala2nya demi kita?..
ehem  begitu banyak cerita duka dalam sebuah kehidupan ..
dan pernahkah ada insan yang mendoakan `kemusnahan kita`?..
perit sekali bila kita terpaksa meneruskan kehidupan yang banyak likunya ..
sebenarnya kita hidup tidak dengan `doa orang yang membenci` kita..tetapi dengan sebuah `ketulusan hati` ..
dan pastinya..bukan sedikit yang perlu dikorbankan demi meneruskan kehidupan.. :(



22 comments:

inazamri said...

mendalam sungguh ayat2 di atas.sayang mamaaini.gd nite

ummiarissa said...

ada yang tersirat di dalam yang tersurat..

Miss Jim said...

ketabahan dalam meneruskan hayat membuatkan kita tahu tentang erti kepuasan suatu kehidupan

Marya Yusof said...

As salam mama,

La tahzan... Jgn bersedih ma... Come, I'll give you 'virtual' hugs oooooo :)

Take care...

stellaizz said...

mendalam sungguh..... tetiba sedihhh mgenangkan nasib diri now.......


ishkk ishhkkkkk

nurbeena said...

Puitis ayat mama kali ini. dalam pengertiannya

Kak rose said...

begitulah kehidupan mama. semangkin kita berusia..segala2nya jauh dari kita..
jaga diri mama..sayang mama!

.: iEyLa :. said...

sebab tu lebih senang berganding bahu tuk ketawa bersama dari mencari bahutuk menangis bersama...
tak semua yg kita impikan kita capai..tapi tak mustahil yang kita harapkan kita akan genggam..

be strong mama.. :)

cik Lilis said...

ada maksud tersirat nya tu . bersabar lah mama :)

Acik Erna said...

assalam mama jangan sedih2 ye..semoga mama sihat

wahida said...

kenapa ni mama? mama ok tak?

Kesuma Angsana said...

i'm so touch ler sob sob

Mak Lagenda said...

Pasti bahagia sesebuah kehidupan itu jika ada bahu yg blh dipinjamkan..

Shaiful Zaidi said...

cobaaan..

Kasih Salina said...

salam mama sayang..setiap insan ada episod duka dan lara dia dlm mengharungi kehidupan..moga mama kuat ye..amin..

Melati Qistyna's Mummy said...

Rindu mama, lm x dtg, bkn sbb bz, tp kemalasan ni maha hebat, hehehehe

el said...

mama..mama sihat ke tu?
dun emo2 mama..jaga kesihatan ok
ni bila nak g holiday ni

Papa Mifz said...

mama ke kat dalam gmbr tuh??

harap mama ok2 ajer yer...:)

syiela said...

salam mama.. moga mama tabah ye.. peluk cium dari saya...

Rain said...

kadang-kala ujiannya diturunkan buat kita dan seperti kebetulannya yang sekeliling kita sibuk perihal kendiri..

yang benar-benar ada di sisi kala kita jatuh kesedihan itulah yang benar tulus dan bonus yang Allah beri untuk membantu ketabahan bila kita kejatuhan sakit.

semoga ada ketabahan hati demi kehidupan yang dijadikan bekalan untuk kekal di sana.

BeLaLanG HiJaU said...

rencah kehidupan... yang nak tgk kita jatuh lagi banyak dari yg nak tengok kita berjaya... :)

LYAfrina said...

mama aini.. lya suka sgt...
lya copy & paste kat status fb lya