My Lovely Friends..

Thursday, June 7, 2012

`HITAM PUTIH kehidupan`..

Salam pagi semua..




EHEM..
** kadang2 kita tetap dibelenggu `rasa`..
** kadang2 `kenangan itu` datang @ pergi.. seperti tidak mampu untuk kita melenyapkannya pun.. :(
** kadang2 kita berlapang dada..bila kita mampu memaafkan & melupakan...
** kadang2 banyak yang terpaksa kita korbankan untuk merasai `cuma sedikit` kebahagian !!!. :(


*******************************************************************************************

30 comments:

KhaiRin : anies said...

'kadang2' itu hanyalah permainan perasaan. cuma jgn terbawa2 sehiingga melumpuhkan hati dan iman...

MulutPayau said...

Assalamualaikum mama...
Itulah realiti sebuah kehidupan....

Saya suka dgn ayat mama yg terakhir...kadng2 kita trpksa berkorban utk merasai sedikit kebahagiaan....

Amie said...

adakalanya kita terperangkap dengan kenangan masa lalu

Kamsiah said...

ya...kadang2 kita menerima tak setimpal dgn apa yg kita beri...

*SiRibenMerah said...

hidup untuk memberi.. lumrah masa kini.. tabah dan ikhlaskan hati 100%.. InsyaAllah sampai masa nnt Allah bagi kita merasa pula :)

*mama, chill okeh.. tamau sedih2*

inazamri said...

terasa sebak dgn ayat terakhir tu.Semoga terus tabah

el said...

el pun suka ayat last tu
bila berkorban utk merasai sedkit kebahagiaan...tiada pun nak menghargainya pun..huhuhuhu
ntahlah apalahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh yg difikirkan..x fham x fhmmmmmmmmmmmmm

.: iEyLa :. said...

tak salah tuk kita berkorban...
tapi jangan sampai kita dikorbankan tanpa ada sekelumit bahagia pon kita rasa...

Shaiful Zaidi said...

salam mama...kat mana ni?

hayatunfadzila said...

~HITAM PUTIH KEHIDUPAN~

Lihatlah sekitar alam
Dunia luas terbentang
Langit tinggi kebiruan
Pohon-pohon kehijauan
Hembusan bayu yang menyegarkan
Dengarkan di sana-sini
Beburung riang menyanyi
Berbunga aneka warna
Sumber kedamaian jiwa
Mensyukuri nikmat Maha Esa
Begitu berharga kehidupan ini
Bagi mereka yang tahu menghargai
Mengapa terdorong oleh perasaan
Kalau turutkan hati diri menjadi korban
Tiada yang dapat lari dari masalah diri
Hadapi lah dengan tenang
Tiap cabaran yang datang
Atasinya dengan keimanan
Sekadar buat renungan
Untukmu teman tersayang
Hitam putih masa depan
Sendirian menentukan
Hidup ini usah persiakan

saye tujukan khas untuk mama =)

syiela said...

salam mama

suka ayat yg last tu...huhuhu turut sama merasainya

moga cepat sembuh ye mama

Mak Lagenda said...

Utk dpt merasa kebahagiaan, mmg bnyk benda yg perlu kita korbankan ma..

nazirah said...

salam mama, mama ok ? mama cht?
lama tak jenguk sini ,
mama jaga diri ye.. jgn sedey2 k

Kasih Salina said...

salam mama..syahdu jer bunyinya..kuat dan tabahkan hati ye..

eddie said...

kadang-kadang sedikit kebahagian itu sudah memadai dan cukup bermakna setelah segala keperihan yang dilalui..

♥Putri ilyanie♥ said...

Putri suka ayat mama yg ni "kadang2 banyak yang terpaksa kita korbankan untuk merasai `cuma sedikit` kebahagian !!!"

Sebab itu yg Putri lalui sekarang!! ^_^

Melati Qistyna's Mummy said...

Lm x jengah mama, hrp mama sihat je ye...

Tu pic bulan madu pn n ke? Ehehehe

~Beb~ said...

Nnti p jln2 jgn lupe kite kat sini ;p

..::..aRe-Na..::.. said...

salam mama..owhh syahdunya kata2 mama..:kadang2 byk yg tpaksa kita korbankan utk merasai cuma sedikit kebahagiaan..
apapun ana doakan mama stiasa dikelilingi kebahagiaan..

Marya Yusof said...

As salam mama,

Sihat? Cheer up k :))

Nak tnyalah pokok apa tu ye? Cantiknya beranting ranting.... Mcm digurun sahara pulak sekali tgk :)

Kesuma Angsana said...

korban sikit untk bahgia yang lebih besar... saya suka tu.. n dah follow u

hajiMete said...

sodeyynyerr.. uhhuu

Papa Mifz said...

harap keadaan mama skrg ok yer...

gambar2 tuh kat mano yer mama?

stellaizz said...

salam mama

berkorban apa saja...
harta pon nyawa opssss
melalut plk

kita sebagai wanita mmg byk berkorban dr semua segi :)

hope mama sehat hari nie,,,,,, be strong mama muahhhhhhh

ainnoraini said...

Mama jangan la sedih2 tau...
Kadang2 kite mmg selalu berkorban walaupun hati kita berat untuk meakukannya...

mama sihatkan...

Acik Erna said...

assalm mm..jangan difikirkan sangat..dan semoga mama sihat..

teratai said...

kadang-kadang kita mengeluh kekecewaan...
kadang-kadang kita lupa hikmah yang diberi Allah...
Astaghfirullah...janganlah kadang-kadang mengingatiNYA...
sebab itu amat merugikan!

Deru Ombak said...

Salam MA..

Jangan biarkan "kadang2" itu mencuri bahagia.

:)

Kak rose said...

~ Ya Allah..kau berikanlah aku nikmat mu ya Allah..untuk merasai kegembiraan dan kebahagian bersama orang2 yang aku sayang sehingga akhir hayat ku ya Alah..Amin ~

Rain said...

banyak yang dikorban demi kebahagiaan yang dirasa. itulah pengorbanan.



selepas hitam putih akan adanya warna-warni :)