My Lovely Friends..

Thursday, September 15, 2011

** TENTANG DIA..sengal kan?.. ;)

Assalamualaikum semua..
anak buah mama yang baru berusia 10 tahun tanya kat mama...

dia : `ari ni maklong menunjuk ke masak?..
mama: `menunjuk tu apa?..hu2x...
dia : `tunjuk je apa makanan yang kita nak n hulur je RM nya`..
mama : `Ohhhh belilah maksudnya?..(dlm hati berkata..saja je nak bagi otak mama yg lemau ni berfikir).iskkk2x..
dia : `mama saya masak ikan kurung je !!..
mama : `aha...ikan kurung tu apa?..hu2x..
dia : `ikan kurung tu sardin lah maklong...kan dia dikurung didalam tin` !!...
mama ..hu2x..

** EH  DIA YANG SENGAL ATAU MAMA?..ahaha..EHEM APASAL LAH BUDAK2 SEKARANG SAJA NAK CORNER JAUH2 BILA NAK BERTANYA?..KENAPA TAK STRAIGHT FORWARD JE !!!..hu2x...




** pic.ni takde kena mengena pun !!!.mama suka colour roses ni..pink gitu.. ;)



34 comments:

ieja amieja said...

salam mama..
hahaha dah terkena rupanyer mak long nih..hmm bdk2 sekarang lbh advance lagaknyer..

syiela said...

hahahha.. lawak la... syiela pun tak terpikir ikan kurung tu :)

el said...

yg tunjuk tu ok..yg kurung tu baru el tau hahahaha...tu baru percakapaan mama..lum bc lg workding2 yg derang taipi dlm blog..kdg2 jenuh pikir apalah derang taip tuh hahahaa

KhaiRin said...

xsengal cuma nk tgk sapa yg bleh score higher dlm paper BM jer hihikhik

Melati Qistyna's Mummy said...

Aha, bebudak skang ni bijak Ma.... Terkena maklong...heheheh

stellaizz said...

hahahahhahahah bdk zaman sekarang ada bahasa kias2 gitu...yg lawok ikan kurung wahhh ayat leh pakai nie :) stella suke sgt rose :)

wahida said...

tu maksudnya dia bijak tu mama...

abah khalisha said...

Budak-budak sekarang ni mmg lain macam sikit lah..bijak fikiran
Siapa Nak Pahala Percuma

lagenda said...

hahaha..bdk2 mmg suka gitu kan ma. Sakit otak kita nak pikir apa yg dia tanya..apa jawapan yg dia mahukan

P/s: Colour roses tu mmg cantek ma!!

Run Away said...

budak2 skrg jauh bijak nyer...mama...hek...;d

nazirah said...

hahaha budak tu la yang sengal mama hehehe..
bijak kan budak2 skrg huhu kalau dulu ikan
selar tu dipanggil ikan jaket kan huhu macam2 la
hehehe.. mama gambar roses tu mama yg buat ek?

farah adila said...

macam2...
bijak2 ank2 skrg..:)

0nenanina Vanilla said...

memang susah nak paham bahasa budak2 sekarang. hihi

WuMing said...

Mama selalu tunjuk ni....

♥Putri ilyanie♥ said...

hahahaaa.. kelakarla.. xpernah dgr plak ikan kurung.. sardin rupa2nya.. putri suka mkn sardin

MaMa AiNi said...

** ieja..mslm..he2x..ya maklong ni dah terkena..

MaMa AiNi said...

** syiela..he2x..ya ikan kurung..

MaMa AiNi said...

** el...he2x..betul el..mcm2 budak2 skrg ni.. mama yg pening dok fikir apa maknanya..

MaMa AiNi said...

** khairin..ha2x..

MaMa AiNi said...

** melati qistyna..he2x..betul tu abby !!..terkena si maklong tu..hu2x..

ZairieHusin.com said...

ikan kurung??? hehee

MaMa AiNi said...

** stella..he2x..lps ni stella blh masak ikan kurung ek?..mama pun suka rose..

MaMa AiNi said...

** wahida...he2x..bijaklah juga kenakan si maklong dia tu..

MaMa AiNi said...

** abah khalisha..ya ..terlebih bijak ni pun susah juga..thanks sudi singgah..

MaMa AiNi said...

** lagenda..mahsuri ya..mcm2 kan..hikk2x..terkena jugak si maklong yg lemau ni ha..ha2x..

MaMa AiNi said...

** Run Away..ya..terlebih sgt !!..terkena si maklong tu..hu2x..

MaMa AiNi said...

** nazirah...cci mcm2 kan budak2 skrg ni..he2x..wah cci nak suruh mama buatkan ke?..bolih !!..bila tarikh?..hikk2x..

MaMa AiNi said...

** farah..ya..bertambah lemau & lembam si maklong ni dibuat dek ank buahnya..ha2x..

MaMa AiNi said...

** onenanina..betul tu ina..he2x..

MaMa AiNi said...

** WuMing..he2x..tau ek mama selalu menunjuk je?..keluarga mama tak ramai 3 org je..lbh baik tunjuk je..ha2x..

MaMa AiNi said...

** putri..putri suka makan ikan kurung rupanya..ha2x..

MaMa AiNi said...

** zairie...suka ke makan ikan kurung tu?..ha2x..

Teman Ku said...

ikan kurung..hahhhahahhahaa
lawak btol bdk tu...

MaMa AiNi said...

** teman ku..hikk2x..memang lawak kan..