My Lovely Friends..

Saturday, August 20, 2011

** APALAH ERTINYA syawal?...

ASSALAMUALAIKUM...

DAH 20 RAMADHAN HARI NI..KENAPA MOOD RAYA MAMA TAK DATANG2 EK?...hikk2x..

CERITA SENDU DIPAGI SYAWAL...

seorang anak yg berusia 7 tahun bertanya :`mama kenapa setiap kali raya papa takde?`...
ibu : papa raya ngan atuk, kesian atuk raya kat kg...
anak : kenapa papa tak bawa kita raya ngan atuk?..
ibu : atuk tak suka mama & tak merestui perkahwinan papa & mama..sbb tu atuk tak nak menerima kita...
anak : ohhhh...kenapa papa tak kesian dgn kita?...

seorang mama membiarkan soalan itu tanpa sebuah jawapan..hatinya berkata sendiri..fahamkah anaknya apa yg dikatakannya ?...

BAGI SEBUAH IKATAN PERKAHWINAN RESTU KELUARGA ADALAH SUATU KEBAHAGIAAN !!...BAGAIMANA PERASAAN KITA BILA SETIAP SYAWAL ORANG YANG  DISAYANGI TIADA DISISI ?..PERLUKAH KITA BERPURA2 BAHAGIA DIDEPAN SEMUA ORANG...HANYA UNTUK MENUTUP KELUKAAN YANG TIADA PENGHUJUNG & KESALAN YANG BERSARANG DIHATI ?... TANGISAN & AIRMATA JUGA MENGIRINGI  PERJALANAN HIDUPNYA !! ...  ENTAH SAMPAI BILA?...


** RENUNG2KAN & SELAMAT BERAMAL...
(kisah sendu seorang sahabat)...semuga dia akan bertemu sebuah kebahgiaan akhirnya)...hu2x...

28 comments:

deqyalalink in-situ said...

takut ! ingatkan ni kisah mama.. huhu sedih membacanyaaa .. T_T

el said...

alorrr kesian beliau
anak dia lglah
ermmm smoga dia tabah menghadapi semua ini..smoga one day akan temui kebahagiaan...

mama...el before raya dah ada smgt nak raya sbb thn ni dpt raya ngan bb...nak2 plak semua anak2 dara el pki sedondon tu yg excited lebih

Shaiful Zaidi said...

buang yg keruh, ambil yg jernih....huhuhu.

Teman Ku said...

<3

Nazra Nazurah said...

kesiankan...sebagai orang tua pun, silalah terima je menantu dan cucu tu ...x perlu simpan lama2..

Belalang Hijau said...

ada ke kes mcm ni?
igt ke dalam filem jer...
nape x restui je perkahwaninan tu?
siap dah beranak pinak lagi...

keras juga hati org tua ni ye...

ShalleyshaLina a.k.a ChaLie said...

hmmmm...kesiannya mama...=( dah ada anak still x dpt nak terima eh...isk3..

farah adila said...

kadang2 ibu tpaksa menyimpan rahsia dr ank2 utk membahagiakan dan mengembirakan ank2 tapi kadang2 benda yg disimpan takkan kekal lama...bila setiap pertanyaan tidak dpt dirungkai dan dijawab...memang restu org tua penting tp kalau dh jodoh tak bole menolak...
kelukaan dan kesedihan memang akan kekal sepanjang hidup...itu la LUMRAH HIDUP

syiela said...

salam.. moga di masa akan datang akan hilang kekeruhan yang melanda.. moga dia makin tabah mengharungi hari2 mendatang

Melati Qistyna's Mummy said...

moga mertua beliau terbuka hati menerima beliau dan anak.... InsyaAllah...

MaMa AiNi said...

**deqya..he2x..

MaMa AiNi said...

** El..wah memang el raya sakan tahun ni..he2x..mama belum pernah pakai sedondon lagi.hu2x..adik2 mama setiap kali raya memang pakai sedondon..

ADAM FIKRI said...

raya tanpa org yg kita memang sedih... kita akan rasa ada sesuatu yg tak cukup bila tiba pagi syawal.

*adam sejak darjah 3 tak raya dgn abah sebab mak ngan abah berpisah.. :-(

MaMa AiNi said...

**En.shaiful ya..hu2x..

MaMa AiNi said...

**Temanku..thanks sudi keentry mama..

MaMa AiNi said...

** Nazra..hu2x..betul tu..

MaMa AiNi said...

** Belalang..mcm2 kisah sendu kehidupan ini !!..hu2x..kadang2 kita mcm tak percaya, tetapi ia terjadi juga..

MaMa AiNi said...

** Shalley..itulah asam garam kehidupan .he2x..

MaMa AiNi said...

** Farah, betul tu farah..hanya org yg menempuhinya sahaja yg akan merasa kepedihannya..hu2x..

MaMa AiNi said...

** syiela..ya semuga dia bertemu kabahagiaan..

MaMa AiNi said...

** melati Qistyna..ya abby semuga sinar kebahagiaan masih ada..

MaMa AiNi said...

** adam fikri..ya betul tu adam..semuga adam kuat semangat utk meneruskan kehidupan,sekurang2nya adam masih punya mak utk meraikannya bersama2..hu2x..

KhaiRin said...

tu la kata org..kita hanya merancang..tuhan yg tentukan

nazirah said...

alahai betul tu mama
restu ibu bapa mmg penting kan
aih takut lak bila dgr ksh
cenggini

MaMa AiNi said...

** khairin..betul tu..hu2x..

MaMa AiNi said...

** cci..bukan semua ibubapa begitu..he2x..

miss wh0 said...

pertanyaan anak ibu slalu jawab kan...tpi pertanyaan ibu anak xnak jawab...

MaMa AiNi said...

** miss Who..betul !!..selalunya begitulah..he2x..