My Lovely Friends..

Friday, August 5, 2011

** RENUNGAN - pagi jumaat..**

Salam Ramadhan buat semua..dah jumaat hari ni !!..hikk2x...cepat kan masa beredar, hujung minggu ni bolihlah meluruskan badan ek?...


JIKA BERTEMU KEADAAN INI...SIAPA YANG AKAN KITA BANTU DAHULU?...


MADE IN MALAYSIA....(KUCING JALANAN YANG KELAPARAN).....


MADE IN ROHINGYA... (YANG MENJADI PENGEMIS JALANAN) ....


MADE IN MYANMAR....(PENGEMIS YANG TIADA KAKI & TANGAN).....


** KESEMUA MEREKA INI  MEMENUHI SEMUA JALAN2 DIMALAYSIA....** hu2x...
(gambar pengemis dicilok dr images kat en.google)...

24 comments:

Melati Qistyna's Mummy said...

kekadang bukan x nak bagi kat dorg ni, dorg2 ni ada sendikit... yg dapat duit bukan dorg, tp kepala ... dorg ni just dpt makan jer, tu pon tah sempurna ke tidak makanan nyer....

deqyalalink in-situ said...

nak bg kat kucing sbb kucing takda akai nak cari makanan camna. nak mintak keja pon kucing x laku haha

wahida said...

kalau saya, saya dulukan kucing tu mama...huhu..sbb kesian sgt...
kalau pengemis mcm tu, kena tgk jugak pengemis yg mcm mana, kalau sihat tubuh bdn saya tak bagi...

Islam sendiri tidak galakkan umatnya meminta2...

stellaizz said...

sob sob x sanggup tgk org perempuan tua pegemis so sad :(

Ringgo said...

golongan yg semakin banyak di malaysia ni ..

lagenda said...

klu anak2 mak, nampak je pengemis ni, melaju je mintak duit kat LM utk sedekah. Bila kita x bg, huaaaa..payah gila nak explain napa LM x bg depa bersedekah. Derang inqury me back..nape x blh bersedekah.. Isk..padahal kita ni tgk dulu..btl2 sakit ke, betul2 x mampu ker..baru ler sedekah kan.

Bg kucing lagik baik kan..

kakyon said...

kekadang kesian tengok makcik2 terpaksa berjualan sampai malam di tepi kedai mkn dan bank.bkn tak nak beli, ada sendikit di belakangnya, sampai masa ada ven dtg ambik makciktu..manalah perginya anak2 makciktu..
kesian kucing tu..

ashamami said...

Assalam mama, kena pikir dalam keadaan mana. kalau Semua tu kita nampak serentak, kucing tu kita bagi makan dulu, yang pengemis tu kena check betui2 la samada betui2 susah ke or menyamar or teraniaya. cuba masuk blog mazidulakmal.com ada kisah pengemis yang cekap menipu...

nazirah said...

alahai dua2 cahaya kesian mama..

Belalang Hijau said...

jarang sekali menderma kepada mereka yang berkeadaan begitu. bukan x kesian tgk keadaan mereka, tp sebabnya dah tau duit yg kita kasi tu dapat kat sendiket.

lebih bagus sedekah makanan kat kucing tu...ngee

Zairie Husin said...

takut sindiket la mama.. hhuhu

♥Putri ilyanie♥ said...

Putri jarang derma dkt org2 mcm ni.. bkn kedekut, tp Putri rse dorg blh usaha cri duit dgn cre len yg lbh elok..

happy Putri tgk mama happy dgn entri Putri nama jepun tu..

MaMa AiNi said...

** Melati @ abby..betul abby ada sendiket yg uruskan diaorg n mcm mana diaorg blh masuk ke malaysia dgn begitu ramai?..hu2x..

MaMa AiNi said...

** deqya...he2x...betul tu kucing tak pandai cari kerja...ha2x...

MaMa AiNi said...

** wahida..he2x...mama pun dulukan kucing tu...

MaMa AiNi said...

** stella..memang kesian tgk diaorg!!.. tapi diaorg ada sendiket yg uruskan dan bossnya yg collect duit tu..

MaMa AiNi said...

** Ringgo...memang ramai dah bilangan mereka..hu2x..

MaMa AiNi said...

** Lagenda..kalau mama pun mama dahulukan kucing tu..kata blogger deqya...kucing tak pandai mintak kerja..hu2x...

MaMa AiNi said...

** kakyon...betul tu kakyon n diaorgt bukan rakyat Malaysia..memang sian kucing tu..

MaMa AiNi said...

** asha...ya banyak yg suka menipu skrg ni..

MaMa AiNi said...

**nazirah @ cci...memang kesian pun kat diaorg...mama tak tahu bagaimana diaorg ni blh dtg ke Malaysia..hu2x..

MaMa AiNi said...

** Belalang...kesian memanglah,tapi takut ada sendiket diaorg ni kan ....

MaMa AiNi said...

** Zairie..betul kebanyakan diaorg diuruskan olh sendiket..tapi kesian juga..

MaMa AiNi said...

** putri..kesian kat kucing tu kan..tak pandai cari duit sendiri....nama tu kelakar utk nama mama...he2x...