My Lovely Friends..

Sunday, August 14, 2011

** BERSELINDUNG disebalik kaa`bah..


Salam ramadhan yang ke 14...mood beraya dah mari ka?...mama..hu2x...mood tada mari !!...
minggu lepas menonton tak drama `berselindung disebalik kaa`bah` diastro prima?...
drama lakonan zarina (af2), izreen azmanda, izelan yusof dan didie alias...kisah sebuah keluarga yg mempunyai 2 org anak kembar yang mempunyai perwatakan yg sangat berbeza..bernama maya & rina !!...rina lakonan zarina af2 seorang gadis liar yang suka berpoya2 dan berpura2 alim untuk mendapatkan kasih sayang bapanya...dia sanggup menganiaya kakaknya untuk membalas dendam terhadap kakaknya yang disayangi keluarga kerana pandai belajar !!.dia sanggup merosakan perhubungan kakaknya maya (izreen azmanda) dengan boyfriendnya remy hanya kerana ingin remy menjadi pak sanggup untuk anak luar nikahnya... dan menuduh remy telah merogolnya..menyebabkan kakaknya memutuskan perhubungan dengan remy...akhir cerita maya dihalau keluar dr rumah setelah rina menyatakan maya adalah anak kepada yam yang ditukar semasa lahir kerana salah seorang anak kembar dato` jamal telah meninggal...sebenarnya rina sendiri adalah anak kepada yam yang mempunyai tanda lahir ditangan !!...rahsia terbongkar bila perbualan rina didengar olih bapanya dato`jamal...dan rina dihalau keluar dari rumah yang telah dijual olih dato` jamal (izelan yusof)...akhir cerita rina telah disimbah dengan asid olih remy, bekas kekasih kakaknya yang telah menjadi gila !!....tapi allah maha kuasa kerana perbuatannya yang mempersendakan ugama telah mendapat pembalasan  & waktu kejadian itu remy sebenarnya telah 2 hari meninggal !!...siapakah remy yang menyimbah asid kemuka rina?...banyak pengajaran dari drama ini yang bolih dijadikan panduan !!..he2x...menjadi watak rina (zarina af2) ni yang suka berpura2 alim  itu !!..syabas buat zarina af2 !!




13 comments:

nazra said...

betul, zarina af mmg seorg pelakon yang baik...saya sampai benci kat dia apabila sekali lagi dia jadik jahat dalam slot cerekarama semalam (dia rampas suami kakak dia, berzina, menipu dll) peh...memang kesianlah 2 watak jahat terhadap kakak dalam seminggu...

stellaizz said...

layan gak citer nie..tp separuh ye.......

KhaiRin said...

xde astro @ umah... ;-(

Belalang Hijau said...

klu bc dari apa yg mama ceritakan nih nmpk mmg best citer nih...nanti2 klu main lagi belalang nak tgk lah :)

SCLover said...

mama..tengok jugak citer nih..geram betul dgn rina (zarina)!!hehehe... setuju dgn nazra.zarina af mmg seorg pelakon yang baik !

♥Putri ilyanie♥ said...

mcm best je dgr cite nie.. putri xpenah tgk pown.. huhuu... ni bru blk dri shpping raye.. penat..

Zairie Husin said...

macam best jer... tak tgk lagi la... ehehe

Ringgo said...

ermm kami buta drama & buta astro hehehe ..

ShalleyshaLina a.k.a ChaLie said...

terlepas tgk cerita ni mama...huwaaaa

lagenda said...

Hua..Ma, spt biasa la ma. Klu khamis mlm jumaat ni, jgn mimpi ler sy nk dpt remote tv. Ayik da boys semua la conquer nk tgk bola. Ceh...rugi sy x dpt tgk citer best ni kan ma..

Encik Papankey said...

Salam Ramadhan, tak pernah follow pun cerita ni..tak tahu pun wujud. Thanks sharing

nazirah said...

wah dengar mama cerita lagi best dari tengok cerita tu sndiri .. hee tapi cahaya tak tengok pun cite tu mama.. cahaya tidur awal hehe rugi lak tak tengok bile baca apa yg mama tulis ni huhu tapi takpela nt mane taw ade ulangan ke kan huhu ;)

kakyon said...

terlepas cerita ni.akk jarang dpt bukak astro prima..
org rmh asik bukak tv1 aje..semangat petriotik betul.huh!