My Lovely Friends..

Tuesday, November 22, 2011

** BILA BANYAK PERSOALAN..

ASSALAMUALAIKUM SEMUA...
Hari ni mood mama dah tercampak kelaut !!!..hukk2x..entah kenapa?..mungkin sebab terasa sikit kot?.. ari tu mama kemajlis perkahwinan anak kawan kat dewan pejabat tanah kelang..selepas mama berhenti kerja (MBO) selama hampir 2 tahun ni..mama jarang jumpa kawan2 lama kat office dulu.. hanya jumpa mereka kat majlis2 begini... itu pun jika kesihatan mama ok..mama akan pergi...hu2x..sekarang ni masa mama dihabiskan dirumah & PPUM !!!.kat majlis tu ramai kawan2 mama yang hadir..kerana mama dah obes olih ubat2an steroid yg mama dah makan hampir 20 tahun..ramai yang dah tak kenal mama..hu2x..siap tanya kat en.papa..sorang je?..en.papa tunjuk mama kat sebelah..dier siap kata..`eh you nampak lain..dah gemuk` !!!.. tak bolih ke guna perkataan lain...seperti nampak debam ke?..hu2x..sentap jugak mama dengan kata2nya kerana dier lagi debam dari mama !!!..tapi  mama control ayu..ha2x.bolih ke?..
jadi pengajarannya...jika kita sentap dengan mulut2 laser begitu maka kita guna ayat2 dibawah ni..ha2x..


tapi jangan sekali2 kita mendoakan sesuatu yang tidak baik untuk orang lain..doakan yang baik2 buat mereka kerana Allah mendengar doa orang2 yang teraniaya !!!..hu2x..
*** pic. dicilok dr en.google..hu2x..

23 comments:

Acik Erna said...

mama..acik pun pernah kena macam tu..nak buat macam mana mama..mulut orang kita boleh kawal.
sabo je la kan..

Melati Qistyna's Mummy said...

Hahaha, abby suke pic no 2 tuh....

Betol tu Ma, abby kan Ada sorg kakak ipar sle ni, lepas Dia kawen n beranak badan lmbt turun la sbb dok amik steroid tu kan, kalau blk kg ade la mokcik2 yg x sedo diri ni dok ngata.... Mmg mulut cm hawau tau Ma..... Fedulik kan ye Ma....

nazirah said...

hehe mama cci skrg pun da kerap dah dgr ayat tu kt telinga cci mama. hehe sebab cci pun da obes huhu tp cci buat dono je pekakkan telinga je.. sentap mmg sentap tp takpela dah lali lak rasanye hehe mama jgn give up taw pedulikkan org nak kate ape ye huhu ;)

dhiera said...

mama, peduli kan je ape orang nak cakap~ sekurang2 ye, mama bukann naik berat sama sebab macam dorang kan?

mama, doa kucing last tu. erkkk... tak baik. hahaha

Fabulous Me said...

Assalam ma, ssh kan manusia nih. Direct gle kesinisan manusia2 nih. Sabar je la. Mama kuat kan smangat, janji famly mama always bside mama. Ape la sgt mulot org lain nih. Bkn boleh pkai. Skt pahit kte bkn depa yang tahu. Yang penting kte n famly smile n enjoy :)

wahida said...

saya pun pernah org kata saya gemuk mama...sentap...huhu...mmg la saya tau saya dah makin gemuk, tapi ckp tu berlapik la sikit...ckp la makin gebu ke...ekekekek...

ainnoraini said...

Sabar je la yee...mulut org mmg manissss mcm tu tak tau dlm hati kite ni...
Janji kite siat sudahhh

ashamami said...

Kalau 10 org mengata kita maka 10 org jugak lah yang memuji kita so kita jgn lah sedey2...kan mama...mama mmg hebat di hati asha.

KhaiRin said...

betul tu mama...skrg sy sdg belajar utk berkata2 baik..tkt tuhan bls on the spot kalu ckp men lps je

Dalila Hamid said...

mama Nor Lara...... ... dela pun selalu kawan2 kg perli2 camtu mlh lebih dri itu... maklumlah kan.......:( mmg terasa hati tapi tapi jgn ambik hati sgt..... mulut org ssh nk cakap... jgn la sedih2 ye

tulisan buruk said...

; jangan sedih2 ya..

el said...

tulah mama molot org ni x leh tutup..ada je kata2 yg x sesuai tu..kot ye pun pakai la akai skit nak kata gitu x..sape2 pun sentap n sakit ati mama...xpe mama jgn sedih...mama ttp vogue dihati el ok (amek ati heheheh)

Mak lagenda said...

Ma..LM pun skrg ni rata2 mulut tegur yg LM ni gemok skrg. Ada yg sampaikan cara berhemah. tp ada gak yg melaser..

Yg x tahan, yg debab dari kita plak tu menegur dgn nada yg kurang asam..

Klu yg kurus cengkeding tu, boleh la terima gak kan?

idasm said...

kalau ikutkan mulut org2.. mmg tak leh hidup kita. serba tak kena dibuatnya. apa2 pun ceriakan diri ye. sayangi diri kita. itu yg penting. usah pedulikan kata org. peace!!!

Run Away said...

mama biar jew...janji sihat kan...mama pun biasa2 jew pun...;d

teratai said...

semoga mama sihat selalu...salam perkenalan dr saya,tq singgah n follow blog saya:)

kakyon said...

betulla mama..kekadang org tak fikir sebelum cakap.cakap ikut suka aje nk menunjukan keramahan dia.

acheeqa farhana said...

ye betul..

allah mmg mendengar doa org2 yang teraniaya :)

makdara TERdiva said...

memang akan sentap bila orang komen mcm tu..

tp sentap dalam hati jer la..uhuk uhuk1

Ros said...

salam mama,

Sabar lah ya mama....allah akan menyayangi orang2 yang menjaga mulut lidah dia....

kakchik@ella said...

betul tu mama. bila kita terlalu terbuka, kita terlupa nak peka. Tanpa disedari, ada yg terluka.

eddie said...

sabo jae la...mmg mulut xde insurang btol la...sabar bebanyak la mama

Rain said...

kata-kata melambangkan peribadi diri sendiri..

harap yang tersilap kata tu boleh muhasabah..

mama periang kan? harap dah ok :)