My Lovely Friends..

Thursday, January 5, 2012

** OH NEORAL !!...

ASSALAMUALAIKUM SEMUA.. :)


Kelmarin tenguk tak berita buletin utama 8pm TV3?..seorang ahli farmasi ditahan di temerloh untuk membantu kes penyiasatan kehilangan ubat2 terkawal yang bernilai RM1 juta dari  hospital kuala lumpur.. ubat2 tersebut adalah ubat2 yang berkaitan dengan penyakit saraf.. :(
mama macam tak percaya `salah satu ubat` yang dapat ditemui semula yang ditunjukkan semasa sidang akhbar olih polis (buletin TV3) adalah antara ubat yang mama makan setiap hari iaitu `neoral`..

inilah `neoral`...percaya tak hari tu mama kena bayar `RM1000++`..mahalnya.. :(


** Ubat ini adalah ubat terkawal yang hanya disyorkan olih `doktor pakar`...dan bagi kakitangan awam yang disyorkan untuk memakannya perlu membayar sendiri dahulu kos ubat ini..kerana harga `neoral`yang agak mahal itu !!!..hu2x...(kakitangan awam perlu bayar dahulu harga ubat itu..kemudian claim ke `JPA)` !!..
Patutlah ada antara mereka yang tidak jujur yang cuba mengaut keuntungan dengan menjual ubat2 tersebut.. :(

21 comments:

So Shy Lady said...

oh ye ke...mahal jugak kos ubat2n mama ye! sy doakn cpat2lah mama smbuh. InsyaAllah bleh smbuh, pcaya kuasa Allah.


ubat pun nak curi.... buruk akhlak sungguh

kakyon said...

mahalnya mama..ubat yg mama mkn.semga mama cepat sembuh.
orang sekarang terdesak sangat nak kaya atau apa? ubat pun nk curi..demi nak penuhi kehendak diri.tak fikirkan nasib orang lain yg perlukan ubat tu..huhuh

dhiera said...

mahal ye ubat ni mama~ patut lah ada yang songlap ubat ni~

Melati Qistyna's Mummy said...

Tulah Ma, juta2 gak kan ritu.... Mana2 pon org nak cr duit secara senang....

Qhaifa Nur said...

memang mahal...
tak sangka ubat pun diaorang nak curi...

ainnoraini said...

ada jugak manusia mcm tu yee...

asalkan jadi duit boleh ajer jadi pencuri...

ieja amieja said...

mahalnyer kos ubat2 mama..
dlm mcm tu pun ramai yg amek kesempatan curi dan jual blk dgn harga yg lbh tinggi..bygkan org yg kurang mampu dan terpaksa byr lbh?? x prihatin betul org2 mcm tu kan..

Mak lagenda said...

Aduh..!! Mahalnya kos nak beli ubat nih ma!! Patut pun sampai ada yg mencurinya ya ma..

Papa Mifz said...

wow wee mahal nyer kos ubat tuh...

syiela said...

Mahalnya ubat mama....patut la ada yg gelap mata ye ma...

Amie said...

mahalnya ubat Mama! apa sakit Mama ye....nak juga kongsi info tentang sakit2 ni dengan Mama.

teratai said...

semoga mama cepat sembuh...memang ubat terkawal ini mahal sbb itu bukan sebarang pesakit diberikan ubat ini, kecuali mereka yg benar2 memerlukannya!

setiap penyakit,pasti ada penyembuhnya.....semoga mama tabah menghadapi dugaan dr Allah ini

JMR said...

dah takde kije ke pencuri tu sumer..kalu bg mama sikit kan bgus..

Shaiful Zaidi said...

banyak kos ubat yg ditanggung mama setiap bulan. Harap pihak berkuasa lebih prihatin. Tak perlulah pesakit yg terdiri drp kakitangan awam membayar dulu kos ubat-ubatan, sebaliknya terus ditanggung oleh kerajaan.

..::..aRe-Na..::.. said...

salam mama...mahalnyer mama kos ubat mama..
ana doakn smg kesihatan mama makin baik yer..
sume ni dugaan kan..smg mama kuat tempuhinya...:)

KhaiRin - anies said...

ya allah mahal nyer..
x pe la mama..berkorban sedikit demi kesihatan...
semoga mama akn kembali sihat seperti sedia kala
aminnn

ieda said...

aduhh bahaya nye ..
tu kalau sampai keluar kayee lah yg menjual tuu

nazirah said...

hoho tu la .. mahal ye mama aisshh

el said...

nama ubat tu cam nama artis neolofa lak mama hahaha...mahal giler ubat ni mama...pttlah depa curik n jual..huhuhu

Juliet_iRa~" said...

mama..mama sakit apa?

aaah ira tgk gak berita tu..ptt pon dia curi ek sbb mmg mhal rupanya...huuuu...

Farah Adila said...

mahalnyaaaaaaaaa,cian mama terpaksa beli ubt mahal2...hope mama cpt sembuh...take care.love u mama:)