My Lovely Friends..

Tuesday, January 3, 2012

** VANILLA COKLAT..

Assalamualaikum semua..




Sibuk ke hari ni?..yalah dah tiga hari bercuti sempena tahun baru, ari ni anak2 kembali kesekolah semula & hari ni terpaksa  memulakan kerja !!..sedar tak sedar dah 2 tahun mama berhenti kerja kerana masalah kesihatan.. memang terasa bosan duduk dirumah !!.. ;) ..kerana kerap terperuk dirumah otak mama  dah menjadi beku dan kadang2 blank tak tentu hala !!..ha2x..
disaat2 begini tv & desktop adalah sahabat mama..en.hb kerap keluar kawasan..boring kan perjalanan hidup mama..dan setiap bulan juga ke PPUM berjumpa 2 org prof.dr..entah sampai bila?..lupakan kisah sendu ini !!..hari ni u all layan tak drama `VANILLA COKLAT`di TV3?...mama mengikuti cerita ni dari tarikh dia mula ditayangkan pada 20 dec 2011-selasa jam 9pm !!!..


** aiman  mentor 5 & izara aishah..sama `cantik & ensem`.. :) ..tak jemu tenguk muka diaorg !!..**


kisah tentang 2 remaja pelajar kolej yang saling membenci antara satu sama lain yang dipaksa berkahwin olih ibubapa masing2 diusia muda 19 tahun..pelakonnya izara aishah sebagai (zara), aiman hakim ridza (sebagai amir), iqram dinzly sebagai kamal , bella dally sebagai (liana)..sebenarnya masing2 dah ada kekasih..zara adalah kekasih kepada kamal..amir pula berkawan dengan liana..kesemua mereka belajar dikolej yang sama.. zara yang pandai belajar tidak suka dengan perangai amir yg pada pandangannya kaki perempuan dan malas belajar..ha2x..episod tadi mengisahkan tentang persiapan perkahwinan mereka..agaknya apalah kesudahan  cerita remaja ni ek?..kira oklah juga cerita ni !!!..waktu iklan mama menukar saluran ke astro prima..ada juga cerita yang best..`bicara hati`..kisah diadaptasi dari novel..hu2x..dah laris sgt kisah dari novel dijadikan drama atau filem..hukk2x..mama tak tgk sgt`bicara hati` ni kerana dia disiarkan sama waktu dgn drama `vanilla coklat`  TV3 ni..apasal diaorg siarkan diwaktu yang sama ek?..ha2x.lupa pulak mama cerita kat prima kan selalu diulang tayang nak dekat 10x..esuk lusa bolih tenguk !!!.jangan lupa ek layan `VANILLA COKLAT` setiap selasa 9pm diTV3... :)

41 comments:

Farah Adila said...

Uikkkkkkkk mama ni pemint tol cerita vanilla coklat,siap ada sinopsis lg tu....hehehe

Melati Qistyna's Mummy said...

Huish, mama peminat tegar cite bersiri ni....hehhehe


Skang ni mcm trend kan Ma, cite adaptasi dr novel....

Melati Qistyna's Mummy said...

Abby pon dok umah dh setaun Lebih Ma.... Xpe la Ma.... Jika itu yg terbaik buat mama.... Take care ye...

SyuE said...

syu tkde chances nk tgk cite ni lg mama. ;p

kakyon said...

baru tadi berkesempatan tengok C&V..memang tak jemu tengok si zara dan aiman.
mama kuatkan semangat ye..jaga kesihatan..

..::..aRe-Na..::.. said...

salam tahun baru mama...hehehe...arap mama btmbh chat d tahun 2012 neh..ana doakn tuk mama..hehehe..a'a td ana pun layan gak cite tuh..beh gak kn...tentang dhia pun dh abeh dh..layan cite ni la plak kan..hehehe...apapun jd diri & kesihatan yer mama...:)

KhaiRin - anies said...

sy suka lakonan izara aisyah...sgt2 menjadi

syiela said...

mama.. nak tengok tv pun tak sempat.. boleh jeling2 je

dhiera said...

mama, aiman tu mentor la bukan AF. dia protege rahim maarof~ hehehe

kakchik@ella said...

Ella tgk mama. Ella suka sgt lakonan Izara aisyah tu. lain dari yg lain. Kiut jer, kan.

mama aini said...

** farah.. itu tandanya masa ada banyak sgt masa lapang !!.. huk2x..

mama aini said...

** melati qistyna..abby dah berhenti kerja ni byk sgt masa !!..ha2x..

mama aini said...

** syue..mesti syue sibuk dgn kerja kan.. :)

mama aini said...

** kakyon..he2x..kakyon pun tgk citer ni ek?..kira ok lah juga kan..

mama aini said...

** aReNa..he2x..sama2lah kita layan citer ni kan..kira ok juga cerita ni..

mama aini said...

** anies..ya ok & cantik orgnya izara aishah ni kan !!!...

mama aini said...

** syiela..siannya syiela hanya dpt jeling2 tv je..yg penting twin sihat kan ..beruntung syiela..

Papa Mifz said...

harap kesihatan akak bertambah elok..amin...

mama aini said...

** dhiera..thanks beritahu..hu2x..mama silap lah..mama dah betulkan .. :) ok kan..lupa pulak kalau tak silap dia bakal menantu rahim maarof !!..he2x..

mama aini said...

kakchik@ella..wah KC pun layan citer ni ek?..cantik & cute dia ni..mama pun suka tgk dia..he2x..

mama aini said...

** Papa Mifz..Thanks ya..amin..

ainnoraini said...

Tak tengok laa.. Mama citer ni... Best ye...nnt bila dh tengok takut melekat jer kat depan tv..

mama aini said...

** ainnoraini..best juga citer ni ain..sbb tu mama dah melekat kat depan tv tu..he2x..

azila abdullah said...

best cite nie..suka3

Dalila Hamid said...

ala... mama aini jgn la sedih2.... kesihatan itu penting... x pa.. tgok tv tu aktiviti jgak.... isi msa lapang.. x da la boring sgt..

mama aini said...

** azila..wah azila pun suka tgk citer ni ya?..he2x..

ieja amieja said...

salam thn baru mama..semoga chat n ceria ari ni..
ieja br mlm td dpt melayan vanilla coklat ni..tu pun sekejap2 SELANG tgk KARMA & MASTERCHEFF..

mama aini said...

** Dalila..thanks dela.. :)

mama aini said...

** ieja..slm thn baru buat ieja juga..wah banyaknya citer ieja layan dlm satu masa..he2x..

Pondok Usang said...

cian mama keboringan.. nampaknye sy kene kerap update blog la kan mama.. sbb pondok usang adalah salah satu blog yg menghiburkan hati mama kan.. betul tak.. hihi... perasannye aku...

mama aini said...

** pondok usang..memang hedzwan pandai buat lawak pun !!!.. :)

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

sorry ye boleh tau sakit apa??

Juliet_iRa~" said...

mama..hee..ira igt mama kerja lagi..

sorry mama xtau..huuu..msti boring kan?mcm ira rs sekarang la..heee ;p

ira xtgk vanilla coklat tu..tp kdg2 tgk..hee..sll miss dr tgk..;p

Belalang hijau Perisik said...

belalang klu cerita tv belah malam, mmg jarang la dapat tgk, kecuali dalam pukul 11 mlm ke atas baru berkesempatan utk tonton :)

mama aini said...

** baby(MAMA AMANA& ARIEF)...SLE..pernah dengar?

mama aini said...

** Juliet iRa..JI takpalah..he2x..citer ini pun ok juga :)

mama aini said...

** Belalang hijau Perisik..bisnessman memang selalu bzzzz !!.. :)

teratai said...

ohh sedap juga cerita vanila coklat ni..........baru first time tengok sbb anak2 sibuk je ajak tengok!

mama aini said...

** teratai..ya kira ok juga cerita ni kan..he2x..

nazirah said...

alaaa cci tak layan la cite ni mama ngeee ;)

shiza said...

mama sya nk tanye cerita vanilla coklat nie ada novel x?