My Lovely Friends..

Friday, December 23, 2011

** BIAR MIMPI SAMPAI KEBINTANG **..104 ria ..

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM JUMAAT BUAT SEMUA..

Smlm - 9pm.. menonton tak drama astro ria `BIAR MIMPI SAMPAI KEBINTANG`?.hukkk2x..
drama ini diterbitkan olih Michael Ang..hebat sungguh drama ini, dibintangi olih pelakon kacak & terkenal Indonesia, Randy Panggalila..ini adalah kali pertama Randy berlakon  dibawah produksi dari Malaysia !!! suka gitu !!!..hikk2x...
Pelakon utama Randy Panggalila sebagai randy, Elfira Loy sebagai Alia, Didi Alias sebagai mak yam, Mahmud Ali Bashah sebagai bapa randy, Sharifah Sakinah sebagai kawan baik alia & Sharifah Sahora sebagai ibu Alia...
kisah tentang alia anak penjual ayam, yang menyamar sebagai anak orang kaya !! atas arahan kawan baiknya, alia berkenalan dengan randy anak hartawan dari Bandung di `FB`..akhirnya mereka bertemu kerana bapa randy bekerja di malaysia..drama ini mengisahkan  tentang cinta remaja !! dah takde cerita apa nak ditonton maka mama pun terlayan sama drama ni..ha2x..sambil mengimbau kisah2 lalu bersama en.papa yang penuh berliku & beranjau duri tu!!..hu2x...mama suka tgk randy yang ensem ni dan elfira yang cantik & comel..sesuai sgt mereka berdua ni..he2x..
randy menceritakan siapa dia yang sebenarnya kepada alia dia adalah anak seorang hartawan bernama hardiyanto rasputra..semasa alia nak menerangkan siapa pula dirinya, dia dihalang olih kawan baiknya..terjadi salah faham bila ibu alia mencari alia kerana adiknya mengesyaki alia menjadi `gro` kerana cara hidup alia yg nampak senang...huk2x..sebenarnya barang2 berharga itu adalah kepunyaan kawan baiknya ..randy memarahi alia dihadapan orang ramai kerana berasa tertipu bila ibu alia memberitahu apa pekerjaannya..tapi akhirnya mereka berbaik semula kerana dipujuk olh kawan baik alia (sharifah sakinah)..




ensem kan randy ni..ha2x..




** `KALAU NAK MIMPI..BIARLAH MIMPI SAMPAI KEBINTANG`..** ha2x..

21 comments:

Anonymous said...

hai mama..sejak bila sebok layan drama ni...dah abis ke keje gubah bunga tu....

iizla said...

smlm dah start ekk? terlepas dah 1 episod gara-gara hujan.astro pon xde service. huhu

KhaiRin said...

x tgk la mama..xde astro..

kakchik@ella said...

KC tertarik dgn tajuk cerita ni .. BIAR MIMPI SAMPAI KE BINTANG.

wahida said...

ala, terlepas tgk la mama...huhu...mlm tadi ngantuk sgt..tdo awal...

syiela said...

Mama.. nak tengok tv pun tak sempat dah skrg ni.Asyik dengan 2H je

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

saya tak tengok..tapi saya minat alfira roy ne comel

Juliet_iRa~" said...

mama..smpai ke langit tak boleh?heee

ira xtgk..:(

ensem randy tu..heee

kakyon said...

minat kat Elfira Loy..cantik dan berbakat..

JMR said...

mimpi smpi ke bintang ke smpi ke bulan yg lagi best ek?:-p

Kakzakie said...

Kalau betul dapat dicapai bintang tu tak apa juga, bimbang baru nak menggapai bintang dtg hujan dan ribut petir hingga hilang bintang di awan...

Melati Qistyna's Mummy said...

hehehe, lamaaaaaa sgt org x tgk cite melayu ma... sejak dh gila ngan kpop neh...hehehehe

tp suka sgt budak elfira ni, sweet jeee...

Farah Adila said...

huhuhu..farah tertido awl kepenatan,tk sempat tengok...

ieja amieja said...

mama sy x tgk lg citer tu..x sempat nak layan citer ni..selalunyer ank2 dah conquer tv..

teratai said...

tak tengok, sbb anak2 conquer tv musim cuti sekolah ni...maknya kena beralah sbb musim sekolah anak2 tidak dibenarkan nonton tv!

..::..aRe-Na..::.. said...

waa..mama layan abeh yer cite neh?hehehe..
ana terlepas lak nak tgk cite ni..
hehehe

el said...

alahaiiiiiiii rugi x tgk..mmg dah aim nk tgk ritu iklan asik dok kuar drama tu je kt tv..ada siaran ulangan x mama???

Daddylicious said...

tak tengok dah tv la ni...hehe

Ros said...

Salam mama,

Tak dapat tengok bintang betoi2 dalam mimpi pun jadi lah... kan mama....

Juliet_iRa~" said...

mama..

bercuti kat mn weekend ni?

Pondok Usang said...

ibu ku sure tengok ini celita...