My Lovely Friends..

Saturday, December 10, 2011

** `BUNGA TAHI AYAM @ TIARA..

Assalamualaikum dan salam hujung minggu dari mama..
rindunya dengan blog lemau ni..hu2x..Ini pun baru sampai kerumah !!
semalam mama dilanda `kelemauan` seperti biasa telan ubat dan terbaring dikatil !!..pagi2 tadi dlm lemau2 tu mama ke`tiara` lagi..mama kesana ada tugas..kadang2 bosan jugak asyik kesana.. :(


`TUGAS YG TAK PERNAH SELESAI` !!..


HARI NI `JAMMED` DIPINTU MASUK TIARA.. :(
POOL YG PANJANG & LUAS TU PENUH DENGAN TETAMU..TERUJA TENGUK MEREKA..RASA NAK TERJUN KEDALAM KOLAM TU..he2x..

** DAH LAMA BERULANG ALIK KE`TIARA`..HARI NI BARU MAMA PERASAN, BUNGA TAHI AYAM YANG DITANAM DISINI !!!.. KENAPA MEREKA TANAM BUNGA INI..APASAL TAK TANAM BUNGA ROSE KE?..hik2x.. busybodynya !!!...TAPI KENAPA RAMAI TAK SUKA DENGAN BUNGA TAHI AYAM EK?..hu2x..

23 comments:

♥Putri ilyanie♥ said...

entahlah.. sebab tak cantik kot.. Putri tak sihat.. huu

Dalila Hamid said...

haa... cari la bunga yg nama sedap2 sikit...... mencacatkan nama resort ja..hhee

gedek! said...

tiara jekelina ke ni...?

hehe

Ichsan Afriadi said...

assalamualaikum, ma apa kabar?

Bunga tahi ayam???
maksudnya, Lantana Tamara!

Melati Qistyna's Mummy said...

Munge taik ayam senang jaga kot...hehehe

Xpe Ma, lemau2 pon income masuk Ma, Alhamdulillah.... :)

teratai said...

nak tanya sikit, tiara ini kat mana?

teratai said...

harap2 kesihatan mama aini makin pulih:)

Fabulous Me said...

Hihihihihi nme die kot :p

btw slmt bsuka ria ma :)

Acik Erna said...

assalam mama aini
semoga diberi kesihatan yang baik.
bunga tahi ayam pun bunga tahi ayam la mama..janji bunga..he he
acik tak tahan dengan bunga tahi ayam ni sebab bau dia..

ainnoraini said...

Cantik mama bunga tu... Tapi bau dia jer tak berapa nk best...
Mungkin sebab dia tanam kat sini nanti tak de sapa nk petik bunga tu kan...

syiela said...

salam mama.....
walau busuk tapi cantik d pandang ;)

Rain said...

bila orang kat bunga tu busuk, rain cium berkali kali, tak ada plak bau yang tak menyenangkan..

tapi kan, suka la bunga tahi ayam, warna kuning dia menarik perhatian dan berseri

idasm said...

ramainya orang.... cuti sekolah kan...

Belalang Hijau said...

org x suka bunga tu sebab nama dia kot...hehehe...cer tukar nama yg lebih komersial, sure berebut2 org tanam :P

Mak lagenda said...

sebab bunga tahi ayam tu busyuk kot ma..mama jgn tanya LM psal bunga2 nih sbb LM mmg tak suka bunga. Hahahaha

Anonymous said...

tu ada yg dah kering tu..leh ambil wat benih...tanam kat umah...hu2..

Amie said...

Assalam Mama NorLara,
agaknya sebab pokok bunga tahi ayam tak perlu penjagaan yang khusus macm pokok bunga ros, tu sebab dipilih untuk tanaman landskap.
Salam kenal, follower 332.

kakyon said...

mama..
org x suka sbb baunya yg busuk kut.itu bunga taik ayam kampung yg kurus tinggi..
tapi sekarang dah xde bau..sbb dah duduk bandar..pokok pun dah gemok gemok..:P

Wuming said...

Hah!! bunga Taik Ayam pula jadi isu....He..he..he..

el said...

nama pun BTA mama..hahah bkn wangipun..tp bg el ok pe bunga ni..cantek di luar w/pun nama x secantek bunga..apa den cakp ni eh
hehehehe..lainlah bunga ros cantek dan wangi

dhiera said...

saya ada fikiran kalau bunga tahi ayam mesti busuk jugak macam tahi ayam. betul ke bau dia busuk?

nazirah said...

bunga tahi ayam tu cantik gak ek mama bila tengok dkt2 tpi bunga tahi ayam tu bushuk tak hehe

teratai said...

nama bunga ni memang x komersial,tapi warna-warninya menarik perhatian