My Lovely Friends..

Thursday, October 6, 2011

** CORETAN SENDU...`kembara sepi` 10.july..


Kadang2 bila kita berdiam orang mengatakan kita lemah ataupun kita sudah kalah..sebenarnya berdiam adalah cara terbaik untuk tidak mengeruhkan keadaan..tapi sampai bila kita harus bersabar dan sampai bila juga kita harus bertahan...atau biarkan saja orang menghina sesuka hati?..kita hanya manusia biasa..punya rasa, juga punya perasaan..kadangkala kita terluka terhiris..hanya disimpan disudut hati, tanpa meluahkan.takut orang akan tertawa bila kita tertewas..itulah sebuah kenyataan biarpun ianya sangat pahit !!..
Berlalunya waktu  tanpa disedari..tapi dia tak pernah berubah..enggan menerima takdir yang Allah telah tetapkan untuknya..rasanya diri ni tak pernah mengganggu hidupnya..tapi kadangkala hati memberontak kerana sikapnya...kenapa dia mesti berpura2..ingin dirinya dipandang sempurna dimata orang..tahukah dia diri dan semangat ini telah keras seperti batu...menerima segalanya dengan redha & rela !!..berdiam dan terdiam adalah dua perkara yang berbeza .. kenapa mesti mengganggu hidup ini tanpa jemu..salahkah bila tak pernah melawan?..salahkah jika diri menerima ketentuan Allah dengan redha !!.. dan siapalah diri  untuk melawan takdir yang Allah berikan !!..dan lemahkah diri bila terus berdiam dan terdiam?...ingatlah hidup ini terlalu singkat !!. dan sebenarnya diri telah letih dan penat dengan permainan ini...dan sebenarnya juga masih berdiri tetapi rapuh..dan masih tersenyum walau hati tak siapa yang tahu !!!...`entah sampai bila`?..






*** `CORETAN SENDU KEMBARA SEPI`...10.JULY... ***

38 comments:

Run Away said...

diam tak semesti nyer kalah...cuma malas nak bising2 kan...;d

♥Putri ilyanie♥ said...

wah... luahan prsn ke mama? betul tu diam xsemestinye kalah.. cume xmo keruhkn keadaan...

farah adila said...

Diam tak mesti kalah...
diam tak semestinya salah...
kadang2 bila berdiam org selalu pijak kepala...
menghina sesuka hati...
bila tgk org ketawa,ingat happy..
tapi di hati hanya tuhan je yg tau perasaan ini...
luka di luar bole nmpak,tp luka di hati org tk nmpak kesannya...org tk tau cmne...:(

Melati Qistyna's Mummy said...

Napa Ma? Kita x mampu nak penuhi semua hati org...... Saber je la Ma..... Hati manusia ni lain2, Moga mama tabah, k.....

WuMing said...

Segalanya ada batasan...

apek poyo said...

Apo psl nak kisah..
dunio skrg ni..pusing kiri kito salah
pusing kanan pun kito salah..
apo pun jadilah diri kito sendiri
asalkan kita tak menyusahkan org lain..
sbb tak buleh nak kato apo dah...
huhuhu...SOBA YO LAH

el said...

kdg2 kalo diam kak..rs pedih ati taw
kdg2 tu x tau nak kongsi ngan sape
mcm2 mslh dlm hati ini..tp tulah buat2 xde mslh..hepi jek..ati mkn dlm kak huhuhu

dhiera said...

dari mengeruhkan keadaan, baik kita diam. tp bila kena marah berterusan macam mana nak diam kn?

lagenda said...

Diam adalah lbh baik kan mama. Bkn bermakna kita kalah tp membuktikan kita lbh terpelajar.

*Moga mama lbh tenang dan bahagia*

HajarRasdi [BdkKck] said...

silent is golden.. ^_^

ieja amieja said...

kadang2 bila dipikir lbh baik jd brg dlm sangkarkan..x payah susah2 nak jg hati semua org..tp betul ke burung x de perasaan..pandai2 aje.sabar yer mama..

Shaiful Zaidi said...

diam lebih baik drp berbalah...

MaMa AiNi said...

** Run Away..he2x..betulkan.. :)

MaMa AiNi said...

** Putri...he2x..bukan luahan mama tapi kawan mama`kembara sepi` namanya..

MaMa AiNi said...

** Farah..ya farah..luka dihati siapa yg tahu..iskk2x..

MaMa AiNi said...

** melati qistyna..abby luahan hati kawan mama..ya kena sabar..

MaMa AiNi said...

** WuMing.. betul tu !!..

MaMa AiNi said...

** apek poyo..betul tu apek..jadi diri sendiri.. :)

MaMa AiNi said...

** El..he2x..susah kalau makan dalam ni..

MaMa AiNi said...

** dhiera..betul berdiam lbh baik...he2x..

MaMa AiNi said...

** Lagenda...he2x..betul..berdiam lbh baik..thanks

MaMa AiNi said...

** Hajar...ya !!..he2x..

MaMa AiNi said...

** ieja..agak2nya burung ade perasaan tak?..he2x..
thanks ya..

MaMa AiNi said...

** En.Shaiful..betul !!..he2x..

stellaizz said...

segalanyer ada batasan nyer...berdiam diri lebih baik....and jd diri sendiri..

MaMa AiNi said...

** stella..he2x..betul tu..

nazirah said...

mama nape ni ? ape yg dah jadi ?
mama ok ? mama sht? ish risau lak cci
mama jgn sedey2.. ek .. mama...
jge diri bek2 taw.. cci syg mama ;)

MaMa AiNi said...

** cci..mama ok je..he2x..ni kawan mama `kembara sepi`..luahan hati dia... peace :) luv u too !!..

3DDiE® said...

idup manusia mmg xkan sepi dr ujian dan dugaan...kita cuma perlu banyakan bersabar...ganjaran yang amat besar bg mereka yang tabah didalam seitap dugaan yang di tempuhi...

Kenapa Aku Diuji

SyuE said...

mama byk bsaba ye. disebalik ksbaran mama tu, mukijizat dye sgt dahsyattt! ;)

MaMa AiNi said...

** 3DDiE..ya betul,ujian & dugaan adalah rencah kehidupan manusia..thanks eddie..

MaMa AiNi said...

** Syue..thanks syue..

farah adila said...

gud nite mama sayang..:)

KhaiRin said...

biasa nyer org mcm tu, dia bkn skt hati / dengki / cemburu tp otak nyer yg skt..biarlah dia dgn 'labu2' nyer sbb kita masih ada TUHAN yg akn membalasnya kelas

sabaq mama nohhh

Run Away said...

sabar ye mama..pedulikan owg mcm tu..

MaMa AiNi said...

** farah..u too..muah2x..

MaMa AiNi said...

** Khairin...he2x..thanks ya khairin..

MaMa AiNi said...

** Run AWay..thanks ya..