My Lovely Friends..

Monday, October 24, 2011

** CUSTOMER ALWAYS RIGHT?...

ASSALAMUALAIKUM...





Bagaimana pagi ni?..`hepi monday semua..`...hikk2x..rindu sangat ngan entry lemau mama ni !!..semalam mama tak update entry pun  !! ha2x..ade aku kisah !!!...dan semalam juga mama dilanda  batuk yg berpanjangan lagi dan sibuk mengemas rumah yang dah siap di`reno & repair`..
hari ni  mama nak tanya pendapat u all semua tentang slogan `CUSTOMER ALWAYS RIGHT`...masih relevan ke?...ha2x.. kes ni dibangkitkan kerana tak puas hati hari sabtu lepas sebab mama terpaksa berdiri dengan makanan ditangan menunggu tempat duduk yg kosong disebuah restoren..bukan mama sahaja ada beberapa orang lain juga mengalami nasib yg sama !!..hu2x..kita bertanya dengan baik tapi dijawab kasar olih pelayan restoren...sedangkan restoren itu dua tingkat !! tapi tingkat atas dibuka pkl 12pm-2.30pm je..hu2x....takde budi bicara ke?..nak tumpang meja org lain pun takde sbb rata2 mama dengar org tu tanya ada orang tak ?..bolih tumpang ke..sampai macam tu sekali..mama ni berfikiran terbuka ok..bolih lagi tumpang meja orang lain tapi dah takde kosong sebab tu tanya kat pelayan tu bolih naik tingkat atas tak?..dan orang lain pun bertanya selepas mama...dan mama tahu pelayan tu charge harga yang tak berpatutan untuk makanan mama , cik n dan jmr !!! ni tanya dengan baik..bagaimana kalau mama tengking dan marah dia?....mama masih jaga maruah orang tak nak malukan dia.. bagaimana kalau mama tinggalkan je makanan tu & tak nak bayar !!!..ha2x..nasib kaulah kan !!...tapi mama tak buat begitu pun...tapi  sekali lagi lepas ni mama takkan jejak lagi restoren tu...ha2x..




*** BEGANG DENGAN PELAYAN RESTOREN TU TAK HABIS LAGI..ha2x..***

14 comments:

Melati Qistyna's Mummy said...

A haha, kalau abby bengang pon, berhari2 abby ingat, buruk pangaikan....hehehehe

Qhaifa Nur said...

gerammya..kalau saya dimarahkan balik pelayan tu, kureng ajar betul..

hayatunfadzila said...

aslkm...
kureng asam punye budak...elok pun mama tinggalkan makanan tu....nak makan pun mesti dah xde selera kan....kan....kan.

Rain said...

he.. kalau tak puas hati kita akan ingat selagi tak setle kan?..

pergi sekali lagi mama, tapi jumpa terus dengan tokey restoren tu, mana tau dia ada explanation yang lebih baik..

saya bila tak puas hati saya jumpa terus luah dan lepas tu memang hati lebih tenang..

farah said...

hehehe...biasa la tu mama...
klu bengangkan mama,jgn pergi lg restaurant tu...
banyak lg restaurant yg ok dr tu...
tak yah la lyn service cm tu...
NO GOOD!!!

~Beb~ said...

Assalam Ma. Sekarang ni mmg mcm tuh la ma. Bkn kat 1 kedai tuh je. DImane2 pon. Even kat blog pon klu berniaga, kita komen each gmbr n nak tnya price and payment method siap tggl kan emel suruh die contact kte. Lepas tuh die plak balas komen tggl kn emel die. n ask kite emel die personally. Aik! Kan sng klu die trus ke ain? Xmo die.. Ain kalau mcm tuh ma, gasak ko la.. Mls nak lyn. Byk n ramai lagi org bole jual. As a cust, for sure la kite nak mudah! Ape guna kte keluar kan duit, betol x? Duit bkn mudah nk carik woo.. Tp mmg byk dah skarang ni antara penjual n cust xde lbih kan cust dah. Dah jdi sama rata. 'kite nk,kite crik la sndri' Kalau dlu lain, penjual sgt ramah tamah. Tapi x smua la.. :)

Btw Ma, pasal BIG card tuh mama bole edit manage booking and isik kan ur big id num utk dpt kan point.

:)

Misz-ella said...

As salam mama. KC pun selalu kena situasi mcm ni. KC heranlah, diaorg cari makan dgn customer tapi tak reti nak layan baik-baik customer. Heran, kan.

Acik Erna said...

acik pun sama macam mama..kalau ada yang tak puas hati tu..berhari hari ingat.

Belalang hijau Perisik said...

kadang2 bos atas x tahu yg pekerja dia biadap mcm tu...depan bos pijak semut pun x mati. mmg patut d kasitau

belalang pernah ada pekerja yg begini :)

♥Putri ilyanie♥ said...

customer mmg slalu betui.. tu prinsip yg slalu dipakai tpi pekerja2 xkn ikut bile bos xde..

nazirah said...

ish truk btul la restoren tu mama
ish tak prihatin lgsng dgn cstmr
kalau cci , mmg cci tglkn je mknn
tu kt situ biar pdn muke die
eh tetibe cci geram sgt lak hee
mama, takecare ye ;)

el said...

mama still batuk lagi ke...
nti tiap kali bgn pagi..mkn sesudu besar madu k..insyallah leh ilang batuk tu...

betul tu mama..kalo dah layanan mcm tu..sori lah nk dtg lg...

Run Away said...

wah...biadap tul kan pekeje macam tu..

cLovErX said...

supposed to be...customer is always right..
tapi tgk service kt Malaysia ni skrg dah melampau..
-kedai mamak pon order roti canai stgh jam...
-kedai jual topup pon speaking mcm nkcarik gado...
-kedai gambar ponnn nak gado gak..mintak amiek gmba paspot jadik mcm camwhore sndiri je..mntak snap balik marah2 xbagi..
-call customer service mane2 company asek sambung kat line org lain..
-call opis gomen kdg2 pkul 3 dah xangkat..

satu tmpat ni je la yg service still ok la..jrg jumpa yg x ok.. "fast food"-kfc,pizza,mcd =D