My Lovely Friends..

Monday, October 10, 2011

** DEMI SESUAP NASI .. :(

ASSALAMUALAIKUM SEMUA..
MAMA TERHARU SANGAT MELIHAT KESUNGGUHAN MEREKA MENCARI NAFKAH DEMI SESUAP NASI...hu2x...


BERMAIN GITAR SAMBIL MENYANYI DITENGAH2 PANAS !!..DI CELAH2 KESIBUKAN 
KENDERAAN ...SEDAP SANGAT SUARANYA...MCM SUARA PASHA UNGGU !!!..hikkk2x..

MENJUAL PEMBERSIH HABUK (BULU AYAM)...


 UNIK...MENIUP SERULING BULUH MENGGUNAKAN HIDUNG !!...HA2X...KAU ADE?..


SANGGUPKAH ORANG2 MALAYSIA MELAKUKAN PEKERJAAN INI?..
RASA SEDIH BILA REMAJA KITA LEBIH RELA MENJADI MAT REMPIT & PERAGUT DARI MENCARI REZEKI DENGAN CARA YANG HALAL...hu2x..

**  dirakam olh `cik n`...ditengah2 kota bandung 25 sept 2011 ..**

19 comments:

stellaizz said...

sana situasi mereka mmg mcm nie mama....kwn stella citer...sebulan keje tanam sayur gaji rm5 duit sini :(....sebab tu org sana suka dtg sini keje sini .........

SyuE said...

remaja skrg terlalu dimanjekan la mama. sbb tu jadi tak tentu arah macam tu. ;p

♥Putri ilyanie♥ said...

Hidup kat sana sgt susah... tu rmai dtg Malaysia.. remaja kite plak hnye reti wat hal dari memajukn negara..

Shaiful Zaidi said...

macam2 cara orang buat utk meneruskan hidup...simpati

lagenda said...

Ingatkan mama yg rakam..terdetik jugak hati..'beraninya mama amik gambar derang taim tuh'

Rupanya cik N...

Melati Qistyna's Mummy said...

Hidup dorang mmg susah kat sana, Kita bersyukur jadi rakish Malaysia.... Tp Ada gak dorg yg dtg sini semata2 nak merompak.... Pastu balik sana balik....huhuhu

Melati Qistyna's Mummy said...

*rakyat

dhiera said...

mereka sangat kreatif~

wahida said...

tapi suara dorang mmg sedap2 kan mama...

WuMing said...

Tapi mereka mai Malaysia buat Jenayah....

Belalang Hijau said...

itu pun ada sesetengah indon nih x berterima kasih dgn kita malaysia yg telah memberikan peluang pekerjaan kepada rakyat2nya yg datang bekerja ke sini...

Run Away said...

kesian jugakan...mama jalan raya sana sibuk kan...mcm tak terurus dah...;d

farah adila said...

org malaysia mana mau tu mama...MALU...
tak salah gak mereka menyanyi cm tu...tu kira cr duit halal juga...bukannya mencuri...lg pun mybe ssh cr keje tmpt mereka..mybe hanya tu je cara mereka cr duit walaupun nmpak kesian...kalau farah,farah sanggup gak wt cmtu selagi tuk cr rezeki jika terpaksa...drpada mencuri...:)

kakyon said...

Org M'sia kena bnyk bersyukur dgn nikmat yg Allah beri kat bumi M'sia. Harus kita jaga jgn sampai jd camtu.
Mama dah balik dr bercuti..mesti bnyk shopping..:)

el said...

perghh tiup seruling ngan idung...terer beno..kt indon tu mcm2 org mcm2 ragam kan

ieja amieja said...

fenomena kat sana mmg cam tuh mama..kadang2 rasa kagum ngan dorang tuh dtg cni sanggup jd buruh untuk sesuap nasi..org kita?? berkira..malu konon..tp ramai jgk dorang yg dtg cni buat "taik"..dah kita bg duk cni buat masalah plk..

nazirah said...

btul tu mama..
ada gak usaha untuk mncrik pndptn sndiri ;)

3DDiE® said...

mmm...rezeki tue ada dimana2...tetapi syukur kat Malaysia nie, xjd mcm nie nak cari sesuap nasi

p/s syukur dgn apa yang ada

KhaiRin said...

kalu x sini.. yg sy x tahan kalu g stesen myk o lepak kt kedai mamak...alahai... bkn x nk kasi tp...mcm2 yg kita p-k